.

Friday, January 01, 2010

Wedding Siti Maryam - Part 4 [end]

- Bismillah-

Wedding kali ni aku dan Rahim belajar banyak sgt benda. Antara yang utama adalah mengenai lighting yg menyebabkan aku pun nk beli flash tp aku takkan beli gak sbb aku penah kata aku tak suke flash dan mmg pun aku tak suke cume lepas wedding ni dan aku byk gak gune flash dan gambar yg dihasilkan pun mcm sgt cool (tarik nafas). Oh dan paling penting, kalau sebelum2 ni punye wedding (ceh bunyi mcm da byk sgt je amik gamba wedding padal 2 kali je), hanya candid semata dan group photo. Tapi kali ini ada pelbagai acara lain seperti bersanding, silat dan portrait penganting. Sangat berterima kasih kepada mak andam yg banyak membantu terutamanya gaya2 posing yg perlu dibuat oleh penganti.

Oh dan kali ini juga aku pun tak tahu kenapa aku mcm edit gamba sungguh (?) dan terbanyak belajar beberapa mende baru mengenai editing yg menyebabkan gamba mcm lagi best (?) sampai aku sendiri terkagum haha. Tapi pape pun pengalaman dari majlis kali ini mematangkan lagi kami dalam mengambil gambar orang kahwin.


 Tuan badan asal pun mesti terkejut dengan penampilan kulit bayi yg gebu ini ehehe


 
 Ini pakai 50mm xjadi, nasib baik ada Tamron. Aperture terlalu besar kadang2 xbest juga. Betul2 rasa kene pakai 2 kamera sekali baru senang.

 
=D


______________________________


Lebih kurang jam 5 kami gerak ke melaka ikut jalan belakang, singgah di Tanjung keling dan pantai ape ntah dekat2 situ untuk picnic dan makan malam.





- Alhamdulillah -

2 comments:

mAr@ZiEy said...

awesome beb!!!!!!!!!!!!!!!!!!

musaf said...

hahahaha..nk tgk gamba asal?? tp aku rasa baik jgn. alaaa kawen skali je ehehe