.

Thursday, January 07, 2010

31 Disember

- Bismillah -

31 Disember 2009, Khamis
Sangat jengkel bile pergi sambut new year. Ape kejadah yg nak sambutpun aku xtahu. Dan kenapa perlu orang mengucapkan kat aku.."Happy new yearrr!!!!" dengan nada yg sgt gembira dan macam aku 10km dari die. Al kisah tibe2 rasa nak pergi sambut tahun baru sehari sebelum Khamis itu. Jadi aku pun tanye lah kawan2 kat mana best. Jadi majoriti mencadangkan samada Putrajaya atau KL. Tapi aku sgt malas sbb pk mesti jam. Jadi aku ingat nak g Shah Alam je.

Errmmm ok la aku tipu. Bukan nak sambut melainkan bermesra2 dengan kamera -.-.. dan nak amik gambar bunga api. Da lama sgt teringin nak ambil tapi tak terambil-ambil. Tapi pk2 takut Shah Alam takde, jadi pk punye pk, KL mesti lagi teruk jam, jadi ke Putrajaya-lah. 4 sekawan pun bersetuju. Tp kawan ke 3 dan ke 4 xdapat pergi sbb ada meeting dan ada urusan family. Xtahulah family tu family atau 'family'. Yg meeting tu pulak tibe meeting cancel pastu xbawak hp dan hp lagi satu bateri habis. Nway die ni mmg jenis suke sgt tinggal barang2 penting seperti hp dan dompet. Jadi xtahu ktrg kat mana so tak leh call so die pun tak ikut.

Al kisah kat putrajaya...okaaaaaaaaaaaaaay jam gileeee. Macam menyesal sbb aku tak suke jam2 nih. Cukup lah tiap hari ulang alik Klinik Kesihatan Bukit Kuda kene lalu antara jalan paling jam kat Malaysia nih. Tapi da sampai takkan nk patah balik. Jadi aku dan kawan end up bertapak di Masjid Besi memandangkan kat situ tak jam sgt dan tak ramai orang. Antara tempat yg ramai mesti la kat depan pejabat perdana menteri dan atas jambatan2. Jam 12 pun tiba tapi aku tgk langit sunyi dan gelap gelita je. Sekali lagi hampa satu bunga api pun takde.


1 Januari 2010,Jumaat
 Takpe lah. Bunga api tak ada jambatan pun jadilah. Semasa ambil gambar2 jambatan-yg-aku-tak-tahu-nama-dan-ada-menara-di-sebelahnya-yang-mengeluarkan-cahaya, baru aku perasan yg cahaya menara sebelah jambatan tu, menara nya berubah2 warna. Dari ungu-biru-kuning-putih dan ulang semula. Aku terfikir juga menara apakah ini. Xkan rumah api pulakkan. Macam manara LOTR pun ada jugak.







Ungu-Biru-Kuning

 
 Putih

Ok kemudiansbb macam taknak kecewa lama2, pergilah ambil gambar masjid besi dari pelbagai sudut. Kemudian gambar bulan sebelum bulan itu ditutupi awan makam.

 



- Alhamdulillah -

3 comments:

Abg H said...

Menara tu namanya Millennium Monument. Dan memang antara fungsinya sebagai rumah api kepada bot2 di tasik.
http://wikimapia.org/60485/Putrajaya-Millennium-Monument

Abg H said...

Satu lg nak tambah, menara ni tpt popular org ambil gambar kahwin. Kalau pergi hujung minggu cuti sekolah mesti ada.

musaf said...

ooo ye keee