.

Saturday, January 09, 2010

Hari-hari dalam hidup ku

- Bismillah -

1. Tadi aku dengar berita terkini jam 1230 kat Tv 3. Di luar negara, ada a group of people, derang celebrate besday seorang artis, Alvin. Seorang penyanyi yg aku tak kenal. Apa yg aku pelik kenapa derang nk anjurkan birthday party yg sebegitu mewah pastu siap nyanyi lagu Happy birthday lagi untuk si Alvin. As far yg aku tahu, the only reason kite sambut bithday seseorang sbb kita nak buat dia gembira. Kan kan? Tapi kenapa sambut hari jadi dan nyanyi untuk orang yg da mati 40 tahun lepas? Sape yg nk potong kek dan tiup lilin?

2. Sejak dua menjak ni jualan prerpaid aku makin laris. Ok aku tahu aku silap sbb pegi tulis "MENJUAL TOPUP SEGERA. HUBUNGI etc2" kat kertas A4 dan tampal kat notice board kolej. Setiap hari mesti ada orang ketuk bilik atau hanta mesej nak topup. Oh dan silap aku jugak sbb setiap kali jumpe orang, aku akan menyapa dengan "haaa..bia aku teke. Tengok muke ko aku tahu ko takde kredit da. Kan kan?". Ok sgt -.-' . Oh tp mcm cool jugak sbb bulan2 aku dapat dalam puluh2 jugak. At least duit topup aku sendiri settle. Dan apa yg menarik, sekali orang tu topup kat aku, die mcm akan cari aku lagi lepas tuh sbb masing2 da jadi malas nak angkat punggung pegi kedai semata2 nk topup. Dan lagi cool sbb dulu mula2 orang yg beli topup biasa RM10, tp ni da ada yg sekali topup RM30, RM50 dan RM100. Oh tp pakguard selalu ketuk bilik aku dan hulur RM5.

3. Cerita pasal topup lagi. Ada sekali tu..ok da byk kali senanye. Tiba2 ada mesej masuk. "Hi Wendy here. Can i buy maxis prepaid card rm30 frm u?". Dan aku akan hesitate sbb sape Wendy? So secara tak langsung aku akan kenal ramai gile orang lepas tuh.

4. Semalam aku pegi chocolate fair. Selain coklat ada juga alat makup dan produk kesihatan yg dihasilkan dari coklat. Ada juga bekas untuk buat coklat dan lukisan dari coklat. Sgt cool. Selain itu sgt byk jenis coklat dan perisa coklat. Aku tak boleh accept coklat cili. Aku tanye lah promoter tu. Rasa ape coklat cili nih. Die kata rasa pedas -.-' . Kemudian selain tu ada juga makanan dan minuman yg lain yg semuanya berasaskan coklat. Kawan aku beli air buah naga dan air oren dan aku beli cheese cake.

5. Dan juga kitorang rasa semua coklat yg disediakan utk rasa. Siap singgah kedai sama yg ada coklat percuma sampai 4 kali. Dan mengangguk je bila promoter sedang meng-promote. Sambil tangan tak henti mengambil coklat percuma dan mengunyah-ngunyah coklat

6. Balik tu aku rasa macam da taknak makan coklat sebulan dah.

7. Tiba2 hari ni rasa nak makan coklat.

8. Da lama tak kua photoshoot. Ok la last week da kua tp sbb kecewa takde bunga api so tak kira lah kan walaupun membazir 3 jam dalam jam. Sungai congkak mcm menarik ngehehe. Ceni laa kaaaaaaannnnnnnn pegi sungaiii tak ajakkkkkkkkkkkk.

- Alhamdulillah -

5 comments:

otak suci said...

nk g sungai ke? aaaaaaaaaaaaaaa

+_+

senah said...

no 5. senah likes that.

no 7. mst sbb tgk coklat comel2 kat blog saye.

no 8. byeeee!

musaf said...

aaaaaaaaaaaaaaaa haha. kat jorden xkan xde sungai langsung?

bla la jenah =[

Lan said...

cm kenal je ayat g sg congkak.hahahahaha

coooool said...

#1: alvin?sape tu? bukan elvis presley ke