.

Saturday, January 23, 2010

Sports Photog

- Bismillah -



Tadi pagi aku bangun awal2 sbb kene ada kat UNITEN untuk ambil gambar pertandingan ragbi antara universiti. Macam mantap plak kan jadi photographer rasmi majlis. Seronok sbb byk mende baru bole cube tapi SGT PANAAAAAASSSSSSS. Tapi bila cuaca macam tu la sgt membantu dalam menghasilkan gambar yg lebih baik. Aku pun ni 1st time amik gamba sport ehehe. Teori je la tahu sblm nih. Dan minat jugak tgk gamba2 sports. Tp kalau ikut standard biasa orang amik gamba sports akan pakai kamera dan lense di antara yang termahal skalipebah ade. Yang berbelas dan berpuluh ribu sebijik tu lah.

Okay aku pun tak igt da mcm mane ntah aku boleh terlibat dalam nk amik gamba kat pertandingan nih. Hasil yang diperolehi mcm biasalah, ada yg ok ada yg tak. Tapi mcm byk yg tak. Aku salah kan 2 mende yg aku rasa boleh diperbaiki. 1- skill sendiri lah. 2- lense. Sbb aku guna lense tele paling murah skali. Tu pun aku beli 2nd hand. Tgk dalam penuh habuk. VR tade dankuali gambar yg dihasilkan mestilah tak se-best lense yg lagi mahal kan. Macam pakcik nih,



die pun amik gamba gak. Die ni dari majalah sukan ape ntah, dan die mmg specialize dalam amik gamba ragbi, yg aku denga lah. Tak tahu betul ke tak. Tapi lense die sgt..... haih~

Ini sedikit gambar yg aku rasa ok lah. Byk gambar mcm tak sharp. Aku tak salah fokus, skali lagi aku salahkan lense murah yg sgt lama tuh. 6 tahun da rasanye. Oh dan skill sendiri. T_T



 

 

 

 

 


 

 

 


 

 

Kesimpulan : hasil yg agak mengecewakan.
Namun perlu tetap bersyukur.


- Alhamdulillah -

5 comments:

lan said...

laju ko upload.hehe

musaf said...

haha biasa lah kalo ade tenet. kalo lambat tu tade tenet ah. weh sory weh, aku rasa gamba byk tak lawa ah. da tgk kat pc baru perasan

otak suci said...

+_+ aurat ah.

Anonymous said...

time kasih :D

ahchong said...

seksi seh

haha

astaghfirullah

ish3