.

Sunday, January 31, 2010

Trip to Ipoh (part 1)

- Bismillah -

Aku baru teringat kisah jejaka2 emosi

2 Januari 2010, KAMI bercadang menjadikan aktiviti berjalan keluar dari Klang Valley aktiviti bulanan kami. Kalau bulan lepas dah ke Batu Pahat (sempene wedding Siti Maryam) dan Melaka, kali ini kami ke Ipoh pula untuk ke majlis perkahwinan Kak Huda, batch 7 Hira' dan adik nya Khalil Ibrahim, batch kami. Oh kali ini bukan sebagai photographer, hanya sebagai tetamu.

Bergerak dari sek 7, Shah Alam sekitar jam 11 pagi, kami tiba di Ipoh sejam lebih kemudiannya.



Terjumpa bas ini di kawasan berdekatan.



Di sinilah lokasi majlis, banggunan yg begitu klasik dan mesti seronok untuk shoot outdoor wedding portraiture. Ipoh Town Hall.

 

Selain kami, Afif, Basyir, Rafie dan..err sape sorang lagi dah berada di lokasi melahap makanan percuma. Kemudian kami berjalan2 di kawasan sekitar, mengambil gambar dan menegur random orang yg kami jumpe.


 
 

 

Lelaki Emosi Tidak Stabil~

Kemudian kami bergerak ke Teluk Batik.


 Mengusyar dan mengambil gambar, dan membuat dajal. Opss bukan aku, aku da nasihat tp derang tak dengar.



Aku ingat nnt bila tuan punya kereta buat ikaln wanted dengan ganjaran lumayan, aku nk serahkan gambar ini. Kerana mengikut teori, ekzos akan tersumbat dan kereta akan meletup jadi ada orang terkorban. Jadi polis akan membuat siasatan dan pakar forensik akan mengesahkan bahawa punca kereta meletup dan menyebabkan kematian adalah disebabkan bekas air yg di sumbat di dalam ekzos. Tapi menurut Lelaki Sedar Beremosi, dia tak suke melihat kereta kecik yg poyo2 nk pakai ekzos besar jadi sbbtu die buat, dan tiada sebarang niat ataupun motif untuk menyebabkan apa2 kecelakaan.

Namun ketika gambar ini dirakamkan, Lelaki Penuh Emosi mengambil kredit dari perbuatan ini.

Dan sehingga kini belum ada berita atau notis wanted yag dikeluarkan. Jadi aku masih menanti.

- Bersambung -

- Alhamdulillah -

5 comments:

Anonymous said...

dia tak stabil sbb dia dtg jemputan kawen dan dianya tak kawen2 lg.. suh la dia bawa2 berkahwin.. umur nye dh lanjut... hihi..

individu yg lebih stabil emosinya said...

ish mane ade laa zaid...tu cume khayalan kamu ajer. x stbil mgkin sbb stress dgn kerjaya. kita bersangka baik dgn kawan2 kita ni

derang ni suke pegi majlis kawen org sbb nak cari inspirasi dgn 'feel' skali. nanti bile time derang plak kawen,takde laa mcm serba x kene plak sbb dah byk pengalaman :) hahaks

musaf said...

ngahahahha...semoga lebih stabil selepas ini haha

ark said...

sy stresss..nice pic

woot woot. 14hb Feb tu aku nk g keluang. kawan kawin.

pastu kowang plan nk g utara plak. cane ni, cane ni

musaf said...

kite wat weekdays la weh. time org da hbs cuti umum. ko amik la cutii ape lagiiii ngahaha