.

Monday, July 19, 2010

Six

- Bismillah -

Sgt pening kepala. Dr tgh hari td. Tatau nape. Nak ckp stress stadi erm... tatau la. Tapi rasa jugak la pressure tuh. Skrg sudah pulang ke UM. Study week. Sejujurnya UM mmg seronok. Sejujurnya juga Klang pun seronok. Sejujurnya Klang x seronok sgt dan kadang2 UM pun sama juga. Panjang cerita. Nantilah. Ni nk membebel dulu pasal bilik baru. Bukan tak bersyukur cuma mcm kne paksa untuk ikhlas kn bersyukur ehehee. Sbb dari 365 hari, mcm 320++ hari aku akan menetap kat bilik nih. Jadi mcm kne komplen jugakk.

Almari baju kat six, um besa lagi. So lagi best. Tp pewangi tu, yg kaler hijau muda tu aku rasa buat aku pening kepala. Dulu kat Klang aku pakai yg jenis mcm itu juga. Wangi dan menyenangkan setiap kali buka almari baju. Tapi agaknye bila campur bau UM die jadi pelik dan memeningkan bila bau. Tapi nk buang mcm sayang sbb da beli (?)

Aku tak tahu sape komplen. Tapi ada la orang komplen. Tp ada juga yg ckp tade org komplen tp orang ofis mandai2 je. Yg kipas besa biasa kat siling tu membahayakan. Takut terkena. Jadi sejak beberapa bulan lalu six da tuka pakai kipas dinding tapi di pasang kat siling itu. Yg menariknya kipas tu die pusing2 je. Taleh nk stop kn die pusing mcm kipas dinding biasa. Jadi kalau kau tengah tidur atas katil, angin tiupan kipas itu kene kau orang mcm satu saat mcm tu je. Lagi 10 saat mcm kene meja, rak buku, almari baju, pintu, cermin, dindang dan sebagainya. Jadi kadang2 bilik akan sgt panas. Jadi majoriti orang beli kipas kecik berdiri itu. Kemudian aku rasa salur wayar besi kaler oren itu mcm sgt mengganggu ketenangan bilik. Sbb warna oren terang jadi sikit2 rasa mcm nk tengok dan lama2 sakit leher sbb asik toleh. Masa kat Klang juga aku duduk bilik yg sepatutnya 2 orang tapi aku duk sorang. Jadi besar dan selesa. Skrg kecil dan mcm sgt limited nk gerak sana sini. Nk buat senama dalam bilik pun mcm sgt xselesa.

Yang ini bukan aku yg bising tp kawan2 aku. Mcm mempersoalkan knp aku beli printer besa sgt. Berat dan mahal n makan byk space. Mcm derang pulang yg angkat dan makan space kat bilik derang -.-' Susa ok hidup tade printer. Mmg sejak masuk universiti aku ada printer sendiri. Senang. Dulu masa 2nd year ex-rumate aku la start beli laser printer. Cume laser printer aku skrg da lg cool la hagaga. Time tu aku pakai inkjet lagi. Dan dua2 ktrg buat service printing. 20sen sehelai. Biasanye sape nk  kaler print kat aku dan monotone kat rumate aku. tapi slalu jugak krtg berebut customer haha. Oh tp untuk kaler aku charge mahal lagi la. Time tu aku gune Canon ip1000. printer yg sgt menguntungkan. Da la compatible cartridge sgt byk dan murah. Dadi untung sgt byk. Tapi masa end of 2nd yr printer tu rosak. Jadi mcm lama jugak la aku tade printer lepas tu. mcm susa jugak hidup kne bergantung dengan orang. jadi beberapa bulan lepas, aku pun decide nk beli baru. Aku beli monotone jer, memula igt nk gak angkat kaler leser, tp mcm tamak sgt dan jauh lebih mahal. Laser monotone RM399. Aku beli kat pc fair dan harga tu utk 1st 10 customer je. Dan aku datang awal lepas solat jumaat hari jumaat. Itupun aku orang ke 10 yg beli. Harga lepas tu RM499. Fuh. Oh dan yg bestnye laser printer ni ada scanner. Jadi pada masa yg sama aku boleh buat perkhdmatan photostate. Mcm sgt cool haha. Saat paling best ialah masa minggu kene submit case summary dan report cfcs. Time tu kejap2 ada orang ketuk bilik nk print. So far aku dah dapat kumpul around RM100+ dari printing service nih. Takkkkkk bukan tamak tanak bg org print free. Tapi nnt masing2 lemak. Print nk banyak. Da la ramai ok. Cartridge laser bukan murah. Dekat RM200+ jugak lah. Jadi sebagai pengguna bijak aku cube nk dapat kan balik modal yg aku keluarkan beli printer nih. Tatau la dapat tak. Oh pastu kan, sbb laser jadi printer ni bile print gamba mcm sgt cool. Black n white lah. So aku igt nnt nk print gamba2 b&w pastu lekat kat kertas hitam yg besa sikit mcm jd frame die pastu tampal kat dinding *angkat2 kening sbb merasakan sgt cool*.


- Alhamdulillah -

No comments: