.

Thursday, June 24, 2010

Some of My Fave Dzikir

 - Bismillah -

Sedikit untuk dikongsi bersama.


AlarmMe - Qasidah Al Burdah
 http://rapidshare.com/files/401855858/AlarmMe_-_Qasidah_Al_Burdah.mp3
AlarmMe - Zikir II 
http://rapidshare.com/files/401856111/AlarmMe_-_Zikir_II.mp3

 BROTHERS - Salawat 1
http://rapidshare.com/files/402266221/BROTHERS_-_Salawat_1.MP3
 BROTHERS - Salawat 2
http://rapidshare.com/files/402273776/BROTHERS_-_Salawat_2.MP3
Saff One - Istighfar
http://rapidshare.com/files/402263021/Saff_One_-_Istighfar.mp3
 Saff One - Hasbi Rabbi
http://rapidshare.com/files/402262173/Saff_One_-_Hasbi_Rabbi.MP3

 Snada - Neo Shalawat
http://rapidshare.com/files/402263679/Snada_-_Neo_Shalawat.mp3

 _____________________________
Netta Kd Danii - OST Hikmah
http://rapidshare.com/files/402265991/Netta_Kd__Danii_-_OST_Hikmah.mp3
 
lagi2 nasyeed
 _____________________________
 
Bondaku, dia tidak suka mendengar lagu2 seperti yg didengari kebanyakan orang2 zaman sekarang. Nasyeed pun kadang2 dia kurang minat. Terutamanya kalau yg terlebih rancak. Apa yang didengarinya selalu adalah yg bersifat keTuhanan. Kalau bukan nasyeed, al-mathurat dan dzikir, pastinya ayat2 dari kalamullah. Dan dia cukup tak suka dan marah bila anak2nya mendengar lagu2 nyanyian. Langha dan merepek. Bukanlah marah mcm dia suruh pergi kedai beli barang tapi kau buat tak tahu dan cepat2 masuk bilik supaya dia tak nampak kau dan akan mula beleter, tapi jenis tak suka dan tak senang.

'Jangan biasakan telinga mendengar lagu2 sebegitu, lagha. Jangan biar hati terbiasa denga perkara kurang bermanafaat'. Kata2 yang akan di ulang bila terkantoi dengan bonda. Dalam tidak senang dan tidak suka ditegur negitu, tapi jauh di sudut hati ada kebenarannya di situ. Kita kadang2 terlalu membiasakan diri dengan lagu2 sebegitu takut2 lama-lama kita akan sukar untuk mendengar hiburan2 yang lebih mermanafaat. nauzubillah kalau2 hati menjadi lebih keras. Aku yakin pasti ramai yg kata dia tak lupa buat perkara2 baik walaupun dengar lagu. Takpun dia dengar sahaja dua2 dan takkan menjadi masalah. Bukanlah berdosa dan jika dikawal tidaklah melalaikan. Apa maslaah mendengar lagu kan. Sekadar dengar. Kadang2 aku nampak ada orang malu mendengar nasyeed. Cepat2 ditukar kepada lagu biasa jika kawannya datang singgah ke biliknya. Tepuk dada tanya iman.
 
Kalau kadang2 kita rasa asik kurang semangat, asik xde motivasi, asik nak marah orang, itu tak kene ini tak kene. Serabut je rasa. Stress! Mungkin itu adalah antara masa terbaik untuk kita kurangkan hiburan2 seperti lagu nyanyian yg biasa itu dan banyakkan mendengar hiburan yang lebih bermanafaat dan mendekatkan diri kepada tuhan. Mengingati Allah itukan membuat hati menjadi lebih tenang =]

 
 
 Peringatan untuk diri sendiri yang sering lupa.
 
- Alhamdulillah -

2 comments:

otak suci said...

lawa gambar. siryes.

musaf said...

*blushing* =p