.

Friday, December 25, 2009

Wedding Siti Maryam - Part 2

- Bismillah -

Macam biasa bila shoot wedding ataupun apa2 event aku suke ambil gambar kanak2 kecik yg belum mengenal erti dunia ini. Apa yang menarik kerana kanak2 ini mempamirkan ekspresi wajah yg natural dan bukan buat2 atau berlakon yg biasanya dilakukan oleh orang yg lebih besar.

Majoriti kanak2 ini aku rasa sanak sedara keluarga SIti Maryam memandangkan mereka rata-ratanya sudah ada sejak dari aku tiba di awal pagi sehingga balik di lewat petang.




 

 

 

 

 

 
ok kanak2 ni mcm agak besar.

Oh dan untuk mereka yg meminati photography, atau baru nak minat atau baru beli DSLR mahupun compact camera. Tips untuk gambar portrait yg lebih baik, pastikan anda fokus pada wajah orang yg anda hendak ambil gambar. Jika gambar muka yg besar, fokus pada matanya. Dan pada pendapat aku, lebih menarik jika menggunakan aperture yg paling besar pada lense anda untuk bokeh yg lebih menarik. Sbb itu bg aku prime adalah terbaik untuk portrait =]


Bersambung part 3


- Alhamdulillah -

No comments: