.

Saturday, March 21, 2009

CRP 3rd & 4th week - fiNaLe

- Bismillah -

Cerita terakhir untuk CRP!

KHAMIS, 12 MAC 2008
Hari ini hari terakhir sbelum aku bertolak balik ke HTAR esk pagi. Pagi ini jam 8 pagi, kami berkumpul di Pejabat Kesihatan Daerah untuk majlis penutup dan laporan hasil survey dan kajian yg telah kami lakukan. Berlangsung lebih kurang 2 jam setengah. Kemudian ada sesi makan2 dan tangkap gambar.

All boys with Dr. Maznah, our supervisor. Baju putih sblh doc is Hoe Chin, our leader.

Ini adalah 2 kawan aku yg ..................! mmg xde keje~

Seterusnya, jam 11 pagi kami ke lombong emas terbesar dan tercanggih d Malaysia...
Penjom gold Mine~
Ini adalag gambar emas betul yg di cop!
Dimulakan dengan briefing dari engineer d situ, yg chinese baju merah tu, ape ntah nama die.
kemudian kami masuk ke kilang pemprosesan untuk menghasilkan jongkangan emas. Kat kilang ni xboleh amik gamba. Secret n cofidential. Katanya teknologi kat cni antara yg terbaru dan tercanggih, jd rahsia. Nak tengok boleh tp amik gamba xleh.
perkacaya atau tidak, kilang yg begitu besar dengan berton-ton tanah yg dikorek setiap hari, semuanya hanyalah untuk menghasilkan 1 jongkong emas sahaja setiap hari!
Ia bernilai lebih kurang RM1.1 juta dengan berat hampir 11kg. Kalo muat poket mmg da masuk poket aku da emas tuh. Haha~ rabun mata kejap. Benda yg kecil tp sangat berharga. Lama jugak aku belek2 emas tu.
JUMAAT, 13 MAC 2008
Kami bertolak jam 8pg. Akhinya aku pulang juga je HTAR setelah bankrup d Kuala Lipis. HAbis makan minum penginapan minyak lebih setengah ribu T_T. Sgt rindu HTAR! Smapai HTAR sekitar jam 12 tgh hari.

Minggu terakhir CRP, MAC 2008
Hari2 seterusnya kami menyiapkan slide dan kemas kini data untuk report yg mcm thesis n presentation. Hari Rabu dan Khamis kami present. Dan habisss...yeay!!!

_________________________________

Posting seterusnya adalah surgery. Semoga Mukhlis berjaya. Amin~


- Alhamdulillah -

No comments: