.

Sunday, October 24, 2010

Bunga yang Suci

- Bismillah -


Naurah-Al-'Iffah
Yg membawa maksud Bunga yg Suci. Ciss adik aku tipu kata Kelopak bunga yg Segar. Patut awkward bunyi. Ini adalah baby baru kakak aku yg pertama (adik beradik ke 2), dan ini adalah anak ke 3 nya . Aku nak panggil die si baby bunga suci boleh tak? Atau pun Si bunga je la mcm pendek sket. Si suci adalah berbunyi sgt pelik. Hari tu masa raya dah mula konfius2 nama dekat2, fiefa ngan fifah, Ni iffah/iffa pulak. Karang da besa panggil sorang tiga2 menyahut. Pk2 balik waahh hebat juga mak aku, umur 52 dah 6 cucu, eh 7 insyaAllah satu lagi ondway. Nenek aku pula di 70+ dah berbelas cicit. Memang meriah. Ini adalah salah satu kelebihan kawen awal, boleh dapat cucu/cicit awal. Kalau panjang umur insyaAllah boleh tgk anak kepada cicit (apa istilahnye eh?)

Gambar ini aku ambil td. Noise mcm tinngi sket biasalah sbb indoor. dan aku lupe nk amik dalam RAW. Tapi byk lagi gambar aku amik td, daam 40+. Tapi baby tgh tido so posing sama je. Cume main angle je lah.



Oh ini salah satu gambar contoh aku ambil Sabtu lepas nk tunjuk kat student aku apa itu micro photography. Oh yeee aku skrg sudah mengajar photography. Aku datang ke rumah orang ala2 home tuition lah dan mengenakan bayaran mengikut jam. Aku rasa yg termurah boleh korang jumpe memandangkan aku sgt baik ^^, . Sekali pegi biasa sejam atau 2 jam aku ajar. Kalau outing mungkin lama sket kot.


Oh ada orang minta tolong aku untuk buat kan kerja rumah nye. Edit gambar. Die amik kelas photography secara formal di universiti. Tugasan adalah edit bg lawa? Dan buat masa ini, ini lah setakat yg aku mampu dan ada idea.

 Dah edit

Gambar ori


Tetapi terima kasih sbb aku tersecara tak belajar ter-discover mcm mana nk menaikkan langit lebih biru =D



- Alhamdulillah -

2 comments:

Anonymous said...

mcm mane nak wat langit biru? ajr laa sifu

Musaf said...

itu kne men gradient. susa la nk aja tru blog. Nk tulis satu2 dan nk kene print screen satu2. Nak buat vid pulak xreti.