.

Tuesday, February 09, 2010

Rays of light

- Bismillah -

Al-kisah aku balik dari supper malam tadi skali tgk tetibe ada tenet pulak. Penah satu masa dahulu yg aku tak ingat bila, kolej nih ada sambungan wireless internet, kemudian hilang dengan tiba-tiba dan tidak menunjukkan tanda-tanda ingin kembali semula. Kemudian 2 minggu lepas, pilihan raya kampus, tetibe ada balik. Tapi habis je pilihan raya terus takde balik. Mmg dasar nikmat pilihan raya sungguh. Kemudian kalau nk guna internet kene lah ke library, dengan pc yg dah uzur dan kelajuan internet pun sedang2 je. Jadi mcm terkejut jugaklah bila ada sambungan internet malam tadi.

Ok tu bukan kisahnya. Kisahnya aku bangun pagi tadi, sgt awal sbb sakit perut. Sbb gatal minum susu sebelum tidur. Jadi sbb dah tak boleh tidur semuala, aku pun usya2 lah balik http://www.photoskool.net/agah/, gambar2 kat situ oleh seorang photographer terkenal di Indonesia. Macam mana dia memanipulasi gambar menjadi begitu fake, tapi sgt best, terutamanya kesan-kesan cahaya yang dihasilkan. Dan dah banyak aku tengok dekat flickr orang bermain dengan effect cahaya nih. Jadi lepas solat subuh aku duduk balik depan pc dan ntah macam mana aku terrajin nak blaja pasal macam mana nak hasilkan kesan sebegini. Dan setelah 2 jam bermain dengan photoshop, aku mampu tersenyum girang dan mesej ramai orang untuk bangga2 hahaha.

Tadelah lawa mana sgt pun tapi mcm still bangga gak lah da boleh buat. ehehe~


=p

- Alhamdulillah -

No comments: