.

Thursday, February 11, 2010

PS

- Bismillah -

9Masa entry ni terpapar di blog ini mungkin ketika ini aku sedang sibuk menelaah buku2 yang takkan habis aku baca, jadi aku tulis awal2 supaya blog ini konon2 mcm selalu di-update. begitu juga entry yg lepas dan akan datang]

Buat masa ini selain photography, aku macam sgt 'into' foto maipulasi atau post processing gamba2 yg aku amik. Dengan kata lain bermain dengan photoshop lah. Sangat menarik hasil yang boleh di hasilkan. Kebanyakan gambar2 dari juru gambar perkahwinan professional pun biasa akan mengubah suai sedikit terutamanya menambah tone dari gambar asal. Tetapi mengambil gambar dengan komposisi yg menarik dan sudut yang kreatif tetap memainkan peranan penting dalam menunjukkan kualiti seorang jurugambar. Aku sangat rindu mengambil gambar event atau photo journal. Bile lah nak ade job lagi nih.


____________________


Antara perkara yang macam menarik untuk dikongsi.

 
  

errr errr... ni mcm tak elok sikit tapi menarik untuk difikir2 kan

dan ini


- Alhamdulillah -

2 comments:

Anonymous said...

apsal plak mukhlis tunjuk gambar gaye camtu... sensetive wooo.. nanti kene tngkap sape yg susah?

tapi bile tgk gambar najid dgn saifull tu, ade rase mcm sumthing ler...x tau nak kate ape..

p/s: pandai btul org yg edit gambar najid tu..najid mcm tgh merenung dgn penuh perasaan :P (owh yer,name individu dlm gambar bukanlah name sebenar tp diubah demi menjaga sensitiviti masyarakat 1 m'sia)

zmk said...

org zalim akan dibalas oleh Allah... semoga Allah tunjukkan balasanNya di dunia lagi..