.

Wednesday, April 20, 2011

Business Card part 2

- Bismillah -

Semalam aku dan Mr T, oh dan jumpe Danial ar skjp d PAS, pergi ke PAS utk buat kad perniagaan. Selepas usya2 kedai (ada dalam 4 kedai yg boleh buat), aku decide untuk buat kad di kedai tingkat 4 di PAS. Dari segi harga dengan kedai2 lain, aku rasa sama sahaja. Belas2 ringgit (RM17 kot) untuk kad dengan design yg sgt simple, dan satu muka sahaja, dan menggunakan kertas jenis biasa sahaja (mcm kertas manilakad kot).

Kemudian kalau buat 2 muka, depan dan belakang, dalam RM20 lebih xsilap. Kalau ambil jenis kertas mahal sikit, dalam RM30. Kalau kertas paling mahal supaya boleh print gambar cantik dalam RM30 lebih. Kemudian ada juga UV, tulisan atau gambar akan jadi timbul dan berkilat. Kemudian ada emboss, pun akan timbul tapi mcm lagi best. So kalau timbul2 ni pun tambah lagi lah harga. Dan kalau ambil jenis kertas yg cantik boleh print gambar ni pula, ada minimum order, iaitu 2 kotak, 100 keping kad untuk setiap kotak.


Ini adalah design belakang kad. Design depan lebih kepada gambar seperti post yg lepas, cuma nya setelah berfikir dan mendapat ilham lagi, maka design utk depan dalam post lepas x jadi digunakan. Sebabnya harga xjadi lebih murah atau pun dapat diskaun kalau guna design sama buat byk2 pun. Jadi aku decide utk utk buat sahaja design lain2 utk setiap orang (utk aku dan Rahim), TETAPI dengan konsep yg sama supaya aku dan Rahim masih nampak di dalam sebuah organisasi atau kumpulan yg sama. Mcm design gambar atas ini. Aku punya belakang adalah yg berwarna gelap dan Rahim yg warna cerah. Isi kandungan belakang sama tapi depan lebih personalize dan hanya ada nama dan no telefon masing2 sahaja.


- Alhamdulillah -

2 comments:

Pesquisar said...

tayah taruk 2011 tu la nanti setiap tahun kena buat baru

musaf said...

mmg setiap tahun nk buat baru pun ehehehe =D