.

Wednesday, February 09, 2011

Wedding Nurul Atikah & Ab. Hafiz

- Bismillah -

Sabtu
29 Januari 2011


Balik sahaja dari Konvensyen Memperingati 500 Tahun Kejatuhan Empayar Melayu Islam Melaka, aku terus bergerak ke Damansara. Lebih tepat ke Hotel Seri Damansara. Merupakan hotel baru yg terletak berdekatan dengan highway (eh ke Jalan persekutuan biasa je?) Sungai Buloh, untuk majlis nikah seterusnya kenduri kahwin Nurul Atikah & Ab. Hafiz. Atikah adalah group mate medic aku skrg. Ramai juga budak medic yg kawen bila masuk final year nih. Sbb seminggu dari majlis Atikah ini, ada 2 orang lagi yg nikah dan beberapa orang yg tunang. Ini yg aku dapat tahu lah, yg senyap2 je mungkin ramai juga. Tapi baguslah ramai yg kawin awal.

So anyway, rupanya ayah si Atikah ni tabligh. SO derang mcm keluarga tabligh la. Dan yg menariknya tabligh ni kalau ada makan2, fuh makanan die terbaik ok ehehe. Hari tu ada ayam golek, kambing masak rendang kot, dan rusa masak kicap. Memang menilat jari, sampai tapak tangan skali aku jilat. Dah la aku mmg tgh lapar sbb makanan kat KEM1511 xsedap dan sikit. Balik tu Syahmi kata nk singgah Alor Gajah makan2 dulu tapi tak jadi last minute. So mmg aku tambah 4/5 kali jugak la time wedding nih ehehehe. 

Untuk lain2 gambar boleh tgk di
dan juga FB musafir dunia photography.

Esoknya pula ada wedding sorang lagi member tabligh, membe sekolah. Cerita entry akan datang pula okeh.

Oh sebut pasal kawin awal, beberapa minggu lepas aku terjumpa buku yg bertajuk ' seronoknya kahwin awal'. Haha menarik. Juga hari tu ada keluar paper ruangan agama bertajuk 'galakkan kahwin awal'. Usya blog ustaz pun ada juga yg menulis tentang kebaikan kahwin awal. Tapi pemikiran orang moden skrg biasalah. Namun tahniah kawan2 yg berjaya kahwin awal. Eh, aku rasa tak awal pun. Mcm cukup2 manis je. Jadi sebut pasal buku td, aku pun cube goole cari gambar buku itu, tapi tak jumpa. Tapi aku terjumpa gambar dibawah ini.


Duhhhhh konon2 islamic la. Ape pompuannye nampak aurat tuh. Nnt bia aku buat yg 'islamic' sket gune tangan sendiri ehehehe


- Alhamdulillah -


No comments: