.

Wednesday, February 02, 2011

KEMM1511


- Bismillah -

“KONVENSYEN MEMPERINGATI 500 TAHUN KEJATUHAN EMPAYAR MELAYU ISLAM MELAKA” SEMPENA MEMPERINGATI KEJATUHAN EMPAYAR MELAYU ISLAM MELAKA 1511.

25 SAFAR 1432 HIJRAH
29 JANUARI 2011

UNIVERSITI TEKNIKAL MALAYSIA MELAKA
DURIAN TUNGGAL, MELAKA










Gambar2 di atas adalah random sekitar konvensyen. Malam sebelum konvensyen, aku dan Syahmi bertolak dari SHah Alam sekitar 1030 malam dan tiba sekitar 1 pagi. Kami tidur di Payar Rumput. Esok paginya kami bertolak ke UTeM sekitar 730 pagi dan tiba 745 pagi. Cuaca mendung dan akhirnya mula hujan tengah hari itu. Aku rasa pembentang pertama agak merepek. Namun pembentang2 seterusnya sungguh hebat, penuh dengan fakta2 dan pandangan yang membuka minta. Sgt xrugi pergi. Petang itu ada forus aku dan syahmi pegi half way je sbb  aku ada wedding kne attend selepas asar.

Oh ada juga kauter SPR buka dan aku pun akhirnya daftar utk mengundi (baru nk daftar padahal PRU dulu sepatutnya da boleh mengundi =p). Kat UM tade pulak bukak kaunter mcm nih. UM nampak sgt pro kerajaan dan sgt berat sebelah.

_________________________________


Aku bila ada masa free mmg sentiasa follow berita2 tentang kebangkitan Egypt, LIVE melalui AlJazeera English seperti yg aku post kn link nya di entry bawah. Skrg ini ketika aku tulis ada ura2 Hosni Mubarak nk keluar (akhirnya) untuk memberi ucapan. Xtahu lah ucapan ape. Kalau dungu jugak mmg aku tak paham. Biasanya pemimpin naik sbb sokongan rakyat, tp ini sampai rakyat terpaksa buat demo besar2 an sbb pemimpin dungu sgt sampai tak sedar2 dan satu negara perlu baru tahu, itu pun belum nk turun2 lagi. Duhhhhh~


- Alhamdulillah -


No comments: