.

Friday, February 11, 2011

Wedding Muhammad Bin Hazimi

- Bismillah -

30 Januari 2011
Ahad

Hari ini masih hujan. Langsung belum berhenti sejak dari Jumaat malam lepas. Tengah hari Syahmi ambil aku di UM dan kami bergerak ke Cheras. Ke rumah Apis Rahim. Ada kenduri aqiqah  anak kepada abang Apis. Ayam masak kicap, ikan keli dan kambing. Sedap. Lepas makan dan sembang2, kami bergerak pula ke majlis Walimatul Urus Muhdhaz. Amboi mamat ni senyap2 je kawin. Di Rawang. Agak jauh sebenarnya, trafik pula tidak lah begitu lancar ditambah dengan hujan lagi.

Kami sampai ke majlis, sekitar jam 430 petang. Kemah semua da tgh di kemas2. Mmg da kosong melainkan ahli keluarga dan jiran tetangga pengantin. Adeh lambat sgt ke ktrg. Tapi da datang jauh buat muka tak malu jela. Sbb kemas dah kemas, ktrg makan2 dalam rumah pengantin. Pengantin pun da tuka baju dah. Siap dah tuka hp baru dapat dari hantaran haha.


" Aku ada agenda aku sendiri" kata Mad sambil sengeh2 -.-'
"Aku pun nak ada agenda aku jugak lah" sambung Syahmi sengeh2 jugak -.-'

haih kawan2 aku nih
-.-'



Oh bawah ni gambar Jabir dan wife die (yg merangkap customer emas aku =p) semasa majlis walimatulurus mereka awal bulan 12 2010. Aku jumpa masa tgh edit gamba tunang kakak Rahim. Ini Rahim yg snap, just ada 2/3 keping gamba random je. Aku bawak kamera hari tu tapi lupe bawak bateri hahaha. Ni perangai clumsy sape aku ikut nih haih.



- Alhamdulillah -

4 comments:

ibnu_zurai said...

salam...
huhu, tahniah sgt2 laa kepada mad hazimi yg baru kawen tu.korang sume patut dtg lebih awal lagi ke kenduri kawen mad tu...haih~

owh yer, aku juge ade agenda-agenda yg best jugak. ingat korang je ade :p

musaf said...

haha ciss jgn kata ko ikut nasihat yg aku ko tuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!

ibnu_zurai said...

eh, ni nasehat yg mane satu ni? aku pon konfius. bukan ape, byk sgt nasehat/ amanat ko pade aku.haha...

owh yer, dah jumpe bende yg cari kat FB tu? kate nk cari..ngehehe. nanti kite bincang detail yerk.salam ~

Anonymous said...

camera x de bateri. selekeh.