.

Sunday, August 08, 2010

Upgraded

- Bismillah -

Pagi tadi berjalan dan berdiri non-stop selama lebih 4 jam. Sgt penat. Jam 3ptg pecut ke sek 19 Shah Alam untuk ke kenduri aqiqah Khayrat. Tembam dan buncit!

Kemudian pulang ke rumah sebentar untuk menghantaar makanan dan terus ke UM semula untuk format pc. dah lama plan tapi tak terbuat2.


Windows professional 64-bit ORIGINAL! Kene bold kan okeh, sbb aku dan software ori mana penah nk masuk haha. Semua nk yg ciplak je sebelum ini. Tapi dah UM baik hati bg free, terima je lah dengan hati yg terbuka. Dengar cerita ada juga universiti lain pun dapat.

Tapi nampaknya ada prob sikit dgn pc aku. Dari 4Gb RAM DDR2, 3GB je yg digunakan. Bila google rupanya masalah berpunca dari bios lama yg perlu upgrade. Jadi biar lah dulu. Oh kemudian antara yg excited adalah install Photoshop CS5. Sgt woaaahh okeh. Byk perkara baru yg sgt menarik utk digali2. Illustrator pun CS5 juga. Tapi dua2 ini bukan ori la ehehe.

Okeh masa utk cube2 PS CS5 ini dan sambil2 edit gamba Aqiqah Khayrat. Mummy ngan daddy die mesti tak sabar nk tgk gambar baby Khayrat. InsyaAllah akan di siapkan esok malam okeh dady Khayrat. Sbb esok pagi nak pegi panjat pokok dan makan buah rambutan puas2. Tapi sbb ammu Musaf baik, so die edit jugak 2 gamba, gambar baby Yat ngan Kazen (?) baby Yat.

=D


- Alhamdulillah -

2 comments:

suhailsufian said...

salam, kaifa halak?

shukran ambilkan gambartempoh hari.

SHukran juga sbb dtg. mmg byk lagi sbnrnya nak sm,bg tp tak dan.

ni'ma ajr lila'aamiliiin

musaf said...

Alhamdulillah.

tape2, pengantin baru dan dah ada anak satu mmg biasa sibuk sket =]. Gambar sikit lagi nak siap. Sory ah lambat sket sbb ada keje mendatang yg perlu di utamakan. InsyaAllah bg link dalam sehari dua.