.

Sunday, April 05, 2009

Discover urself ~

- Bismillah -

Terbaca mengenai sebuah artikel mengenai potensi diri. Menurut si penulis, terlalu banyak potensi dalam diri kita yg kita sendiri xtahu, yang masih terpendam. Bukan la kuasa terpendam yg xhabis2 mcm dalam cerita DragonBall atau Bleach tuh. Tapi bakat, kreativiti dan kebolehan kita. Selagi kita xcuba, xkeluarkan, selagi itu kita tidak tahu dan ia tidak berguna.

Teringat kisah sewaktu CRP bulan lepas. Aku ditugaskan untuk mapping kawasan kampung yg akan di buat survey. Jadi Pada hari pertama, aku naik kereta pusing2 kampung sambil tangan ku pantas mencoret dan mata ku liar mengena pasti jalan, rumah dan kawasan sekeliling.

Dan ini lah hasilnya setelah di edit sedikit menggunakan Illustrator. Bila kawan2 puji baru aku terasa kagum dengan diri sendiri. Hahaha~ Hampir 90% tepat. Malah lebih cantik dan lebih tepat dari peta yg di perolehi dari pejabat Adun kawasan itu.

“Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) Kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al-Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu”

Slalu dalam anime dan movie pun byk yg membawa mesej,
"you'll never know until you try"

Kenapa kita takut untuk mencuba sesuatu yg baru? keluar dari lingkungan hidup yg sama? YES! is the new no (YesMan).

PERHATIAN: Jgn mencuba dan kata 'yes' kepada perkara2 yg dilarang oleh syara'.

p/s: Jom PC Fair jumaat nih!!


-Alhamdulillah-

6 comments:

peace n trouble mker said...

nk wat research pon kne lukis2 pete ke?
haissh..huhu~

musaf said...

mapping sgt penting untuk ramdom selection, kalo x nnt bias, data x significant. Ni nnt blaja dalam PREVENTIVE MEDICINE~

Anonymous said...

as'kum pakcik musaf.....

hahah....makin ade isi yg bermanfaat kat dalam blog musafir dunia ni...rase best plak bile bace. harap2 boleh laa diambil pengajaran dan diamalkan dalam kehidupan ek =)keep the great stuff in this blog bro.....

by da way, jgn lupe plan kite hari jumaat ni. KLCC, im on my way huhu

see u next time yerk.


- ibnu zurai -

musaf said...

pagi tu jgn lupe!

Labibah Mahdzir said...

huargh..msok slibus ke?!
haha

musaf said...

masuk....