.

Wednesday, April 08, 2009

Celcom Broadband

- Bismillah -

Aku xde la antara yg terawal gune celcom broadbad nih, tp masa zaman aku beli, still mahal lg. Time tu modem sahaja mencecah Rm600 lebih. Sekarang Modem xsampai RM300 dan siap ada yg percuma, tp kne ikat 18 bulan la. Selain itu aku ada juga cuba maxis broadband, Izzi dan lain2. Secara keseluruhan celcom broadband paling best sbb boleh d mana2 satu Malaysia berbanding yg lain yg cuma ada dtempat tertentu.

Masa beli dulu aku sgt rasa menyesal beli sbb xselaju yg aku sangkakan. Aku amek pekej plg laju, 7.2Mb. Tp aku rasa kelajuan yg aku dapat menyakitkan hati. Tapi baru2 ni semacam laju pula aku dapat. Tp kadang2 sahaja. Kawan aku kata tgk waktu juga, kalo peak hour mmg dial-up pn lagi laju. Mcm pagi ni, tetibe tenet sgt laju, aku sendiri rasa kagum. Sebagai kaki download, mmg seronok la aku.

Dowload speed melebihi 300kb, download gune IDM.
Test gune speedtest.net .

Mungkin sbb makin ramai guna, jd celcom da upgrade sistem die kasi up sket kot. Aku ada juga beberapa kali call pusat aduan die cakap tenet mcm labi2. Mmg panas je die denga. Tp sbg pelanggan kita ade hak. Tp still x puas hati sbb certain time je laju. Mesti la kite nak setiap masa laju kn.


p/s: kpd peminat FMA dan POT, FMA da kua anime baru yg dibuat semula mengikut cerita dari manga. POT musim baru da klua, tp manga la. Echizen da tinggi sket. Haha~


- Alhamdulillh -

7 comments:

en.mubasyir said...

kt idm tu internet spike kot~
bukan average speed

bukti kt speedtest


*saya tak amek IT, taleh komen byk2*
tapi dgn portable broadband yg guna 3G, speed macam tu (rujuk kpd speedtest), saya kagum! :)

musaf said...

mmg tenet spike..tp die biasa 300+..so everage pn 300+. tu la..utk MALAYSIA punye broadband agak kagum. haha~

Labibah Mahdzir said...
This comment has been removed by the author.
Labibah Mahdzir said...

salam..
"...tenet cam labi2.."
pe labi2 neh??!!
x de bntg len ke nk men..
kure2 ke..MONYET ke..
sangat hampeh.

musaf said...

lebah? labah2? =p

Labibah Mahdzir said...

x lawak ah. kemonyetan tol.

Mar said...

laju nyer?! x aci nih.. knape aku di kwsn pedalaman? urgh..!