.

Friday, June 29, 2012

Tangguh 2 minggu

Sepatutnya kene pindah ke kolej 6dah ahad ini. Tapi tiba2 diberitahu tangguh 2 minggu lagi pulak. Pelajar perempuan lagi lah, bulan 9 baru boleh pindah. Dah la nk dekat dgn exam dah. Hari tu pun dah tangguh, mula2 kata awal bulan 6. Tak tahu kenapa kolej 6 ni suka menyusahkan pelajar. Nampak sangat pengetua takut digulingkan. Entah apa dia dpaat pegang jawatan pengetua kolej tu.

2 perkara yg sgt leceh duduk kolej 1 walaupun ada 10 kebaikan lain :
1. Jauh nk ke hospital.
2. Duduk flat dgn orang2 yg pemalas nak jaga kebersihan flat. Aku tak kesah kalau penyepah, tempat sendiri-sendiri. Tapi kalau kotor aku sgt kesah. Sepanjang 3 bulan duduk kolej 1, dapur semua aku yg kemas, sampah aku yg buang, kebersihan bilik air pun aku kne jaga. Kalau aku tak buat semua mmg dah jadi tong sampah ini flat. Urghh ini masalah duduk dgn typical lelaki yg pemalas. Nak malas sgt pun ada had nya. Kalau keluar nk pergi dating pandai pulak bersih2 wangi semua sampai nak satu kolej bau deodorant dia. Hari itu aku sengaja tak buang sampah, nak tgk kot2 ada orang lain yg nak buang. Akibatnya sampai rumah berbau busuk dah pun xde orang nak buang. Aku tak tahu mcm mana ada rumah sendiri nanti dengan perangai macam ini. Aku takde lah benci atau tak suka dgn mereka semua (ada 7 orang). Kawan ok je, ada yg baik lagi. Tp perangan pemalas nak jaga kebersihan yg sgt teruk nih buat aku menyampah pulak dan nk cepat2 pindah kolej duduk bilik sorang balik. Urghhh.

Stress di pagi jumaat.



No comments: