.

Tuesday, June 12, 2012

15k


- Bismillah -





Aku skrg dalam proses belajar untuk invest in properties. Ok not just belajar, actually dah mula buat pun! And last week I did found a very good deal. The only problem i have is capital.

Siapa sudi pinjamkan aku 15k?
Let me show you how to use money to make more money.

Series ni!
Aku bukan cakap main2 or tipu. I've done it before.
recently aku berjaya buat 23k from from 7k.
300% within 3 years. Not bad right?
Aku guna duit biasiswa.
Tapi 20k sudah digunakan untuk byr yuran tertunggak.

We can discuss further if anyone interested.
Walaupun aku rasa takkan ada org nak dgn skdr tulis mcm ni.
But no harm trying kan.

Well of course I'm doing this with supervisions.
From a family yg mmg dah lama terlibat dalam bisnes ini for many years
(bisnes family turun temurun).
And a very successful business man,
who will soon become my daddy insyaAllah.

hihi.



My medic thingy?
Of course aku masih nak jadi doktor.
Dan aku sebenarnya makin minat adalah dalam bidang ini.
And I'm working hard on it.

It just that medic cuma sebahagian dari hidup aku.
Medic bukan hidup aku.
Mungkin aku ambil masa lebih sikit dari org lain untuk dapat jadi doktor.
Tapi yg aku pasti dan sgt yakin, aku dapat byk lagi dari apa yg kawan2 aku dapat.
Dan peluang sebegini tak datang selalu.
Aku taknak makan gaji sampai bila2.
Sampai bila nak jadi kuli orang?

I love my family.
I want to be financially free as soon as possible,
so that i can spent more time with them as soon as possible.


Kenapa kita perlu jadi kaya?
Read here :

Dan aku nak tambah sikit.
Kalau orang Islam tak kaya, siapa nk menyumbang ke Palestine?
Duit siapa yg masuk jamaah2 besar mcm ISMA, IKRAM, ABIM, PAS etc?
Money is not everything but for almost everything we need money.



- Alhamdulillah -  

No comments: