.

Friday, August 26, 2011

Kasut Raya

- Bismillah -

Ini adalah kasut raya aku tahun ini. Kasut yg aku pakai almost setiap hari sejak membelinya 4 tahun lepas.

 Belah kanan paling best. Bahagian tumi dah tembus ke tapak. Jadi kalau jalan atas air mmg basah habis stokin. Dan sbb dah takde support, tumit kaki kanan biasa akan tenggelam dan menyebabkan aku sakit kaki hari2.

 Bahagian sisi dalam kasut belah kanan. Dah gam bape kali dah sampai aku rasa gam tu sendiri dah menghakis kasut. Tapi dah asik koyak je ape boleh buat.

 Bahagian bawah tumit yg tembus.

 Bahagian sisi luar kasut belah kanan. Dah mustahil nak gam lagi. Jahit pun dah tak gune. Sbb da mcm reput tepi tu. Kalau jahit jugak, bile koyak balik jd lagi teruk.

 Bahagian belakang kasut belah kanan.

Bahagian dalam tumit kasut belah kiri. Juga menyebabkan kaki  sakit hari2. Biasa selepas 2 jam dah sgt sakit. kene duduk kejap bukak kasut urut2. Tp purata aku dalam hospital, kelas, lecseksa. ture lebih kurang 7 jam sehari. 5 jam hujung tu biasa da sgt 


Namun sgt berbaloi. Untuk kasut berumur 4 tahun yg digunakan hampir setiap hari, dan setiap kali pakai kebiasaannya 6 jam paling kurang. Kasut ini juga lah aku pakai utk ke mana2, dari pergi jalan. pergi lecture, pergi hospital, pergi kelas, pergi raya, pergi tesco mahupun giant dan sebagainya. Jadi kalau nk kira dalam jam, errmmm labih kurang dah 8520jam kasut ini menjadi peneman kaki aku. Ok sgt touching dgn kasut ini ok. Dan kasut ini akan terus berbakti mungkin sampai lepas raya dan bulan 10. Sbb kne tunggu duit raya baru nk beli kasut lain.

Oh kasut, tinggal lebih kurang sebulan lagi kita bersama ='(
Terima kasih kerana menemani aku selama ini. Susah senang kita telah bersama. Walapun sebenarnye sbb aku tade duit sgt lah ko stuck lama kat kaki aku hagagaga. ok bye.


- Alhamdulillah -

No comments: