.

Sunday, August 07, 2011

Choc Amal Wafa'


- Bismillah -




Jadi semalam (sabtu) aku balik rumah kejap. 6ptg aku pegi hanta iPod dulu ada org minta tlg beli kan, kemudian terus balik rumah, sampai sekitar 645ptg. Usya2 adik-adik yg tgh masak dan mak yg tgh layan fb, kemudian aku pun memulakan tujuan aku pulang ke rumah, iaitu untuk ambil gambar2 coklat.

Untuk gambar2 coklat lain yg ditangkap boleh lihat di blog seperti yg tertera di atas. 

Coklat ini dihasilkan oleh syarikat kakak aku, selepas produk2 nye seperti baju, alat tulis etc. Boss adalah die, pekerjanya adalah sorang je, adik aku yg bernombor 6 yg menganggur dah dekat setahun kat rumah tu. Elok sgt la tu at least die ada keje sket nk buat.

Memula aku tgk coklat tu, aku mcm malas pun nak rasa. Biasa lah homemade coklat biasa mana sedap sgt. Tapi selepas sudah rasa dan sbb selepas ternampak bahan2 mentah yg digunakan adalah yg berkualiti tinggi, aku agak kagum dengan rasa coklat yg boleh tahan sedapnya. Mungkin tak sesedap Cadbury, Tapi jauh lebih sedap dari average homemade coklat yg biasa. Kalau ada carta 1 - 10 utk kesedapan coklat, Cadbury aku beri 8, dan coklat ni aku beri 6.5, average coklat homemade lain yg siap ada rasa susu tepung tu aku bg 2.

oh untuk facebook page, boleh lihat di alamat berikut :

Aku rasa boleh improve lagi rasa. Tp lagi byk kne improve pada rupa paras coklat tu sendiri. Bentuk dan presentation xberapa cantik sgt. Aku yakin akan improve akan datang sbb pembuat nye pun baru je mula. Nasib baik lah juru foto yg mengambil gambar2 coklat tu berpengalaman, jadi nampak la sedap dan menyelerakan >_<.

So jemput2 lah ke blog dan FB Choc Amal Wafa'



- Alhamdulillah -


No comments: