.

Thursday, August 18, 2011

Fikir2 - Kenapa orang datang bilik aku

- Bismillah -

1. Print
2. Sembang2
3. Ajak makan
4. Berhajat/Minta tolong
5. Lain2

Tadi baring2 tibe2 aku terfikir, kenapa orang datang bilik aku. Jadi di atas merupakan sebab2 utama mengikut turutan. Tapi print dan sembang2 tu biasa overlap. Kadang2 saje datang sembang2, ternampak printer dan kemudian 'oh baru aku igt ada sesuatu aku nk print'. Tak pun datang nak print tapi duduk sampai berpuluh minit sembang2 padahal print berpuluh saat je.

Ajak makan bulan puasa ni biasa bersahur la. Berbuka biasa lauk ok. Ada la kadang2 kurang menyelerakan tp biasa sahur mmg biasanya tak menyelerakan. Contohnya last week 4 hari berturut2 makan nasi putih dan telur rebus ._.

Ok bukan la tak bersyukur, tapi kita pun ada selera juga kan.

Berhajat atau minta tolong mcm nk mintak tolong hantarkan die kesana sini, xpun pinjam barang atau duit, tak pun ajar sesuatu dan sebagainya.

Lain2 termasuk nk beli emas, saje sbb bosan jadi nak kacau orang dan sebagainya.




- Alhamdulillah -

No comments: