.

Friday, April 02, 2010

Lampu..banyakkkk!

- Bismillah -

I-City Seksyen 7, Shah Alam
Selangor


Aku igt lagi masa mula2 tempat ini buka bulan lepas, kebetulan malam itu aku dan kawan2 minum air mangga sedap di sek 2 sambil makan nasi goreng RM3 kat Rasa Sayang. Malam tu kawasan perindutrian sek 7 tu ssgtttttt jammmmm. Penuh dengan orang dan kereta. Orang sampai parking sgt jauh semata2 nak tengok lampu2 nih. Aku pun mestilah minat juga nk tgk apa ada. Tapi ramai sgt so malas lah. Dan kini sebulan lebih telah berlalu, masih ramai tapi taklah sesak.

Memang cuma ada lampu. Takde kedai ape2 yg da dibuka pun. Tapi adalah gerai2 yg jual makanan2 mcm kuih dan kopok leko, juga air. Ada juga yg menjual lampu2 yg boleh pakai kat kepala tu. Nampak semakin femes mende tu terutama di tempat2 sebegini dan Pesta belon udara panas tempoh hari.

Aku tak buat ape sgt pun. Lebih banyak bersembang dan sambil2 ambil gambar. Walaupun night shoot tapi tidak menggunakan tripod, kerana subjek adalah objek yg mengularkan cahaya. Malam itu juga yg datang ke sini bukan sekadar muda mudi, tetapi ada juga kuarga dengan anak kecil dan kaum kerabat mcm dari kampung satu bas datang ramai2. Dah la datang mcm dah tengah malam dan aku nak balik, dasat derang nih.


- Alhamdulillah -

4 comments:

SMM said...

so how do they make money? what's the catch?

musaf said...

haha bia la die. Mahal okeh bayar kat die nih haha

ntah la. sebagai tarikan lah kot. promosi utk tempat tu sblm dibuka. Nama pun i -city so die pun buat mcm tu la sbb nampak futuristic sket (?) haha tatau lah. Tapi nampak mmg salah satu cara untuk menarik oralanglah kot

otak suci said...

err. buat earth hour 60 minit. buat taman taman lampu dah nak sebulan(?)

apakah?

+_+

jiwa terbuka said...

@ zaid rais...

hahaha....ada nada cemburu kat situ zaid. huish, saudara mukhlis memamg bayar mahal utk dptkan perkhidmatan saudara tariq tu :) jgn jelous...huhu