.

Sunday, August 30, 2009

Emosi Roket Part II

- Bismillah -

Terimakasih kepada :
HAJAR buddy ku - bg pinjam tayar spare kete die
BUU - panggilan telefon + sms
MSHA - Topup kan dari jauh
ADEK AMER - share Celcom kredit RM1

al kisah disaat2 da stress. Teringat Yan ngan Hajar. "Eh, derang ni bawak kete jenis sama".
Yan : Yan da balik, sory la tak dapat tolong
Hajar : Kejap2, tgh bagi barang buddy kat Marni nih

6.30ptg
Dengan pengalaman yang ade. Aku berjaya tukar tayar kereta dalam masa kurang 7 minit. Yeah!! Sangat berterima kasih dengan Hajar. Terus sambung angkat barang dan memecut pulang. Call mak, mak kata kedai tayar tutup jam 8. Singgah kedai tayar dulu la. Bukak pose kat kedai tayar la gamaknye. Usya2 gak kot2 ade kedai makan kat sebelah2. Tayar ade la. Makan tayar. Tp cine yg tukar tayar aku sgt mantap. Tampal dan tukar 2 tayar dan isi angin sume la bg siap dalam masa lebih kurang 13 minit 23 saat je. Rm8 bertungan tangan.

Sampai2 rumah kedengaran Azan maghrib. Semasa mengangkat cawan hendak minum. Ouchhh.. pergelangan tangan kanan aku sgt sakit. Pasti ketika tukar tayar td.

8.50malam
Sampai di surau. Jemaah sudah mula sembahyang. Saf semua sudah penuh. Aku buat jamaah baru dan ada seorang remaja belasan tahun pun baru sampai. Ketika itu imam sedang sujud. Kemudian dia angkat takbir. Aku pelik knp die tak sujud2. Kemudian nampak mulutnya kumat kamit membaca surah dengan laju, kemudian dia rukuk, bangun semula, sujud, duduk, sujud semula dan dah sama dengan imam. Kemudian imam bangun baru dia bangun. Die sembahyang dari mula dan kejar imam rupenye -.-

__________________________

Fiefa da pandai ckp!!!


- Alhamdulillah -


6 comments:

gam UHU said...

erk.
kesian budak yg kejar imam tu.
mcm aku masa dajah 3 dulu2.
mane la aku tau pasal muwafiq masbuq nih..

musaf said...

hahahaha..kelaka ok. laju gile keja imam. igt smayang sendiri tp duk dalam saf. tp tetibe da sama ikut imam lak. hahaha~

adek amer said...

name adek amer sangat x comel. sape yg bagi neh.

musaf said...

hahaha comel ape~

Mynie said...

cantiknya gambar fifa. akak pinjam ye.. :)

musaf said...

amik jee..hehe