.

Wednesday, September 16, 2009

I appreciate what i have

- Bismillah -

Aku seorang yang menghargai .. bukan sahaja benda, tapi apa sahaja. Macam-macam. Xperlu suka untuk menghargai, hargai je, xya suke2 (haha).

Tanyalah Mr Kasanova, aku sgt menghargai barang2 walaupun murah2 dan senang dapat mcm Revolver dan Butterfly Knife, jadi aku pun kedekut tanak bg kat orang lain dan aku sgt sikit bg barang2 aku kat orang lain sbb aku sgt menghargai kerja2 yang aku buat untuk dapatkan barang2 itu walaupun Brass Knuckles.


Jadi Achievement untuk 'Spreading it Around' mmg lambat la nak dapat.

Aku slalu rindu ngan kawan2 aku yang da bersepah kat mana2 ntah. Memang die orang lah antara orang yg penting dalam hidup aku. Tapi rupanya aku lupa yang hakikatnya aku ada kawan2 yang best2 kat sini, yeee kat dalam mafia wars nih.

Tengoklah berebut-rebut kawan2 aku nak tolong aku apabila aku melancarkan peperangan, sekejap sahaja sudah menang. Best kn? ehehe~

Aku seorang yang menghargai macam2 tak kesah samada benda atau bukan benda termasuk tanam-tanaman dan buah-buahan aku. Ada lori ade bas kan. Dan orang tu curi kite punye kene la balas balik kan sbb aku menghargai hasil walaupun tak berpeluh aku.

Jadi aku mmg ade beberapa orang musuh yang perlu berjaga2, siap ade yang da berikrar nak balas dendam kat aku lagi ehehe. Sape suh korang stat dulu kan. hahaha~

Ok contoh2 di atas mmg mcm ..... sket. Tp point nya disini, kita selalu mengabaikan apa yang ada di sekeliling kita. Macam mana kita begitu pasti apa yang tiada itu lebih baik untuk kita? Bukan lah bermaksud kita tak boleh nak menrungut langsung dan berharap nak kan sesuatu, cuma kadang2 kita terlalu memandang perkara yang tiada dari yang sudah sedia ada. Seolah-olah kita tidak bersyukur (?). Boleh jadi apa yang kita ada adalah yang terbaik untuk kita.


"We don't have time to waste asking for things we don't have. We can only look for the best way to fight with the things we have..for our whole life"
Yoichi Hiruma, Eyesheild 21


- Alhamdulillah -

6 comments:

rusyd said...

sape yg menimbulan kn dendam itu...haha

musaf said...

mestila dieeeee!! hahaha~

dreamer said...

erk.. kenape rase deja vu je post nih. haha.

heee sape yg curik dlu kannn.. stakat nih haja tak curik pape lg yee. tgk, baik kan? haha.

cloud9 said...

itu namanye mmg kedekut.alasan xleh blah

bukan ke kalau kt bg kat org rezeki makin bnyk.haiyya!

rusyd said...

eh...hannan x curi lagi abg nye time tu kn...bukan kite ar hajar...ceh

musaf said...

ahhh tak kire..ade lori ade bas jugak..hahaha~

tade nye makin bg kat orang rezeki makin byk dalam mw dan barn buddy ok~