.

Saturday, June 14, 2008

exam & cuti

Terima kasih kpd sesiapa yg menyampaikan ucapan n beri hadiah sempena hari lahirku yg lepas. Paling best dapat tiket flight..yeaaa!! Kepada yg belum bagi, anda masih ada masa sehingga hari lahirku tahun depan. Jangan malu jgn segan.

Baru2 ini aku ada tempah bilik di satu hotel. Aku mula2 dapat khabar mengenai hotel tersebut dari sebuah forum perlancongan. Harga yg ditawarkan sgt menarik perhatian. Jd aku mula mencari no telefon hotel tersebut d internet juga yellow pages untuk call dan membuat tempahan bilik. Langsung xjumpa. Aku hairan. Kemudian aku ronda2 lagi internet dan apa yg aku jumpa bilik d hotel tersebut boleh d tempah tetapi melalui syarikat perlancongan, dan harganya melambung bukan main. Aku terus juga cari tanpa putus asa tp yg aku jumpa semua melalui syarikat perlancongan atau org tengah yg charge lebih. Hotel murah je pun, tp nk naik lebih2.

mcm dlm berita nih...
Syarikat perlancongan di siasat

Aku mmg sejak dari dulu kurang percaya dengan syarikat2 perlancongannga nih, bukan la semua, tp byk juga kawan aku yg sudah tertipu. Perlu lbh berhati2. Nasib baik aku jenis yg berjalan main redah je. Kurang berminat nk terlalu tersusun nk tempah sana sini. Kita g dulu. Da lapa baru kita pk nk cari makan katne. DA malam baru kita pk nk tido katne. Itulah yg selalu aku dan kawan2 buat. PEcah masuk surau dan masjid mmg xyah cite da byk kali....utk dijadikan bilik penginapan sampai sblm subuh. Sgt xpatut.

Terima kasih buat kakak ku yg ada kawan yg ayahnya adalah orang besa dikawasan aku ingin pergi. Tp semacam segan nk mintak tolong org besa (ala2 YB katanya) utk tempah kan bilik. Tp mmg dapat murah la. Tp yg aku risonye, setiap kali aku ckp, jwp die 2 huruf je. OK!.
..............
Aku: Sy nk bilik yg murah2, dekat ngan jeti, blh ke?
Uncle: ok
Aku: kereta kalo yg murah nk jugak
Uncle: ok
Aku: Tp nnt sy sampai lmbt sket, malam.
Uncle: ok
Aku: oo yee..blh x kalo sy nk kete tu 2 hari je?
Uncle: ok
Aku: dan kalau ada ni pn ok jgk..
Uncle: ok
Aku: bla bla...
Uncle: ok
Aku: bla bla bla..
Uncle: ok
Aku: (da xtahu nk kata apa)..terima kasih ye uncle. Nnt sy sampai sy call.
..................
Die ok aku pn ok je la. Akak aku kata situ tempat die. Die punye, mmg la die ok kn je. Aku pn ok lah.
__________________________________

may 2008, singapore
_____________________________________

22 june si syamil punye kenduri kawen. Ciss.. brani kawen dulu sblm aku. err..nk g ke tak. Esk nye exam. G, xG, G, xG, G, xg...entahlah. Yg ko pn buat time aku nk exam pesal

23-25 june aku final exam (doakan aku lulus dgn cemerlang. Moga mukhlis lulus dengan cemerlang..ameen)

25 june lepas habis exam tros kene kemas bilik angkut barang sume klua n check out. Sbb 28 june budak 1st year baru masuk, untuk minggu haluansiswa. Aku cadang tumpang sume barang kat bilik afif je..ngahaha. SOry fif, aku x sempat nk balik. Afif masuk awal sbb die jd PM (pembantu mahasiswa).

25-29 june aku g bercuti. Hbs exam, kemas bilik, angkut buku2 kotak fadex besa n sume barang2 letak bilik afif, ptg tros bertolak. pastinya sgt penat hari itu.

28 June family aku pindah umah, aku pun xtahu katne, haha. Tp time ni aku xde, adik beradik aku yg kne kemas sume. Ngehehe...sory la, org balik nnt org settle kn apa yg blom settle.

30 june aku sampai KL sentral, bertolak balik 29 june tp sbb naik ketapi yg sgt lambat, sampainye isnin jam 615pg. Aku g UM dulu usya2 junior baru. Kot2 jumpe yg berkenan d hati..hahaha. Dan mcm biasa nk cari buddy baru. Pastu ptg tu atau esk nye baru balik umah. Untuk hbs kn pindah barang. Hbs kan download stragate!! (itupun kalo tenet masih belum d benti kn)

6 july msk balik UM, 3rd year insyaAllah.

12 July ada ikhwah jemput PSIPUM buat medical checkup di suatu kawasan perumahan d damansara, sempena hari keluarga taman tu.
&
Kenduri aqiqah FIFA

19 & 20 July, kenduri yg mesti pergi

25-27 july adalah EPISMA (expo perubatan islam malaysia). Aku cuma terlibat sebagai penasihat untuk pertandingan nasyid (afif alam faizli jd pengarah) dan utk sentral keje aku mcm biasa, design baju, name tag etc..

28 july - 2 ogos ada Baktisiswa serawak kat sarikei, bintangor serawak. AKu sbg timbalan pengarah logistik dan makanan...tp apasal design2 sume aku kene wat gak!!!

3 ogos pindah ke hospital klang dan akan balik ke UM semula setahun selepas itu.

2015 kawin..hahaha (tibe!)
.
.
.
Allahumma, aku terjaga oleh MU dalam nikmat, afiat dan terjaganya rahsia2 ku, maka sempurnakan nukmat MU, afiat MU dan penjagaan MU itu atas ku, di dunia dan akhirat.

Alhamdulillah


6 comments:

Anonymous said...

19-20 july... masuk bertugas hehe

jangan lupa ajak kawan awak yang g opis kita dulu..

k.sarah

musaf said...

opis?? ada ke?

Nadirah Ahmad Azam said...

bitaufiq wannajah utk exam..

SMM said...

hope your exams went well. tambah lagi satu event dlm kalendar - aqiqah afiefah di rumah parents akak kat sg merab 12 july, okeh?

Baktisiswa 2008 said...

ohe..tp xtahu lg blh g x

musaf said...

owh...tp xdpt pegi kot. Ada kne buat med checkup kat damansara