.

Sunday, February 17, 2008

TEH yang hilang


Hari ini kepala aku pening
Dari awal pagi aku sudah menghadap buku
Hari ni juga air tiada lagi
Adakah esok akan tiada air juga?
Pada mulanya aku malas juga nak mandi
Tapi badan tak selesa
Da sehari setengah tak mandi
Melekit
Tp tak busuk

Tengah hari tadi sebelum lunch
Kepala aku sakit sangat
Juga berasa loya
Aku terpikir knp
Stress?
Tak...
Walau serumit mana keadaan aku jarang stress
Mungkin sbb badan panas
Lepas zohor aku mandi
Itupun tadah air dari water cooler
Teringat kat Hira' dulu slalu takd air
Setiap kali nk bersisa
Pasti beringat
.
.
Sekian
.
.

Manusia pandai berpura...

Berlakon di pentas dunia...

Dan bertopeng menutup rahsia..

Tetapi hati...

Tidak pernah berdusta pada empunya...

Tentang perasaan yang bergolak di dalamnya...

No comments: