.

Friday, February 22, 2008

ONEsummer

Yo!! Sejak menjak-menjak ni aku sudah terpengaruh dengan kawan2 sekolej ku, spesifik lagi rumate ku dengan aktiviti online shopping kat LELONG. Aku dulu tahu mende alah ni, aem pn penah cite die beli router dari sini. Aku sekadar buat tak endah pada mulanya, kurang minat. Tapi setelah hari2 tgk rumate bukak site lelong ni usha barang, aku mcm tertarik pula. Jadi pada 2 minggu lepas aku pn mencuba, daftar, register phone dan usha2 barang.
.
Konsep kat LELONG nih dia gune sistem bidaan. Barang2 yg mendapat sambutan mesti la barang2 yg harga nya bermula dari singgit. Macam-macam ada, dari pakaian, aksesori tambahan, gajet, peralatan rumah, elektronik, komputer, handphone, buku dan lain2 yang penah terpikir pn yang barang mcm tu pun ada dalam list untuk dibida. Seronok pula aku menaikkan harga2 barang disitu dengan turut membida tanpa niat untuk menang. Nak dijadikan cerita satu hari aku termenang pulak...AAAA!!!! membazir duit sungguh. Aku menang perfume mcm dalam amba bawah tu dengan harga RM8.90. Campur harga penghantaran sebanyak RM12, total RRM20.90. Boleh je kalao aku bat bodo tanak bayar tp nnt kene black list dan tak baik la pulak rasa kalo xnak amik.
.

Kemudian aku insaf seminggu tanak bid da. Tp tak sampai sehari je aku da bukak balik sbb best plak tgk barang2 kat ctu. Aku try gak la nk bid iPod, Hard disk, HP dll dengan semurah mungkin, tp sume kalah. Kamis kelmarin aku bid pula LAN cable mcm gamba atas tu dengan harga RM19 utk 10 meter. Murah la gak nk campore ngan harga pasaran biasa. Aku beli 2 dapat diskaun RM15 utk unit yg kedua. Bayaran penghantaran RM5. DAn paling kagum aku dapat barang tu, dihanta ke kolej aku dalam masa tak sampai 12 jam.
.
Barang ciplak kat cni mmg byk tayah cite aa. Terutama handset dan jam tangan. Minyak wangi hampeh yg aku menang tu pun mmg sah2 la cimpak punye. Mane nk dapat CK rm8.90... AAaaaaAAA!!!! Nyesal tak sudah aku habis rm21.90 mcm tu jer. Pastu byk lagi senanye mende pasal LELONG nih, better usha seniri.
.
Sorang membe medic aku, amir namanya, lagi dasat. Turun temurun dari ayah dia membida-bida nih. Tayah cite la da brapa byk barang die beli, yang paling latest subwoofer untuk kete yg harga beratus dan jugak Jam Tangan Tag Huer.
.
-Sekian-
.

Aku sangat kecewa kerana masih tidak berjaya untuk mencuba yang terbaik. Sekali lagi episod aku kecewa dengan diri sendiri bermula...

2 comments:

ღ فاطمة ღ said...

dah kate x ori, kenapa nk jgk? Tag Heuer tu ORI ke?

musaf said...

tak sengaha..saje suke2 bid naikkan harga..termenang pulak.hhahaha

tag heuer mesti la tak ori, yg ori beribu~