.

Friday, November 18, 2011

Denggi


Assalamualaikum, Bismillah.. Fuh Alhamdulillah ~

Jadi sejak di suspek denggi last week, aku sentiasa standby Sheildtox (yg aku curi kat rumah). Walau seekor nyamuk pun aku nampak atau aku rasa kne gigit, aku terus sembur. Dan of kos aku keluar sekejap dari bilik sbb hidu gas racun perosak serangga tu pun adalah tidak bagus.

BAru2 ini kolej aku, sekurang2 nya 3 orang positif genggi. In case ada yg tak tahu, denggi ini ada tahap severity yg berbza, dari demam biasa, sehingga anda boleh menemui ajal. Jadi jgn ambil mudah. Seekor nyamuk pun boleh membunuh. Sekali kawasan anda ada kes denggi, sampai bile2 kawasan tersebut berisiko untuk jangkitan atau kes seterusnya. Melainkan satu tindakan yg sgt drastik dilakukan untuk menghapus kawasan pembiakan denggi.

Buat masa ini aku sedang berusaha untuk update blog korea ( http://southkorea-oct2011.blogspot.com/ ) at least satu post sehari. Aku tak sure total post akan jadi berapa nnt sebab jumlah gambar nak diletak mcm sgt byk. Dan aku tak boleh letak satu pos terlalu byk gambar, sbb nnt jadi terlalu berat untuk dibuka. Tidak semua orang mempunyai ekses internet yg laju, dan sebenanye ramai juga komplain. Sbb tu aku kurang kan jadi 20+ gambar sahaja dari 40+ masa pos awal2.

 
- Alhamdulillah -

No comments: