.

Friday, December 24, 2010

http://jomsimpan-emas.blogspot.com/


Yeayy aku buat blog lagi. Aku pun da tatau bape byk da blog aku ada hehe.


Aku punye serius dalam jual emas sampai menyebabkan aku beli buku2 pasal emas dan belajar ilmu forex haha. Bukan lah sbb nk main forex, tp kaedah nya lebih kurang, mcm mana kita monitor dan predict harga2 matawang, macam tu juga emas. Seromok okeh! Lagi seronok bile boleh sembang2 dengan doctor2 (lecturer) yg mmg poket da tebal dan da dapat status dato'.

Orang selalu tanya ada masake aku boleh buat bisness nih. X ambil byk masa pun sebenarnye. Sbb hanya sembang2 bagi mereka faham. Atau kadang2 mmg mereka da tahu sbb biasa lah orang besa2 nih biasa mmg da tere. Mmg tak dapat dinafikan orang yg byk duit mmg da tahu tentang emas ini awal2 lg. Orang kelas pertengahan dan kelas bawahan yg tak berapa nk tahu. Itu antara sbb yg kaya makin kaya yg miskin terus miskin. Dan mula2 dulu apa yg perlu aku buat cari ilmu sedikit. Bila dah ada, nnt secara tak langsung ilmu2 lain datang dgn sendiri. Sbbnya ada org lain juga da tahu, mesti die nk sembang dgn orang da tahu. jadi di situ bertukar2 idea ilmu dan cerita.

Dan sebagai seorang medical student mmg memerlukan byk membaca dan faham, jadi aku dapat baca buku pasal pelaburan emas dan forex yg stakat 100+ muke surat dgn laju dan mudah. Nak kata jual emas untung byk xjugak lah, tp adalah perasaan yg sgt seronok bila dapat jual sesuatu. Dulu masa aku jual topup, org beli sbb orang perlukan, tp ini emas, orang tak perlukan sgt, jd kne pandai meyakinkan orang.

=>


No comments: