.

Friday, September 17, 2010

30 Ramadhan 1431

- Bismillah -

Acara utama hari terakhir berpuasa adalah gotong royong memasak.
Ini budak hanya tahu mengada2
Dari kopek, pecah dan parut. Mestilah aku yg buat *bangga*
Aku pun tak tahu ape die nk cube buat -.-'
Penghabisan cat pagar
Main masak2
Petang itu mencari baju raya, dari Sungai Limau Yan, ke Guar Chempedak seterusnya ke Sungai Petani. Tapi tade hasil.  
Entah mcm mana tanganku yg gojes ini boleh terluka sikit ='(
Lauk berbuka meja 1. Perut, otak, usus, lidah, oto sume ada.
Lauk berbuka meja 2 bersama Tok Wan yg seksi.
Ini kucing aku panggil Si Kechik. Maklang cerita die g pasar terjumpa ini anak kucing merayau sorang2 di tengah kesesakan orang ramai. Jadi takut terpijak maka Makklang menzahirkan rasa kasih sayangnya terhadap binatang dengan mengambil dan membawanya pulang ke rumah Tok, memandangkan rumah Tok skrg pun da tade kucing. Kucing2 besa 2/3 eko dulu tatau g mana dah. maka dibela dengan baik dan sangat disayangi TokWan.
Malam itu aku dan kazen2 dan family PakNjang pego shopping last minute raya, Memula ke sini.
Kemudian ke sini. Plan asal nk ke Pekan Rabu, tapi jalan jem yg amat maka kami bertukar ke pasar malam yg sgt besar di stadium Alor Star. Dan aku terjumpa ini pakcik jual batu Zamrud katanya, Katanya kalau kita simpan batu tu, boleh elak malapetaka dan tambah rezeki etc. Die baca la ayat Quran sket2. Tapi percaya batu boleh bawa rezeki dan tolak mudarat kan itu syirik. Sayang aku tengok orang melayu berpusu2 beli.
Memula aku sgt xpaham kenapa ada orang jual duit. G dekat2 baru ...oh
Jam ketika itu hampir 1 pagi. Tapi tempat yg sgt besar ini masih sesak dengan orang ramai. Dan asap rokok.
Aku masih tak jumpa baju aku. Apa boleh buat aku mempunyai taste kaim baju melayu yg agak complicated. Dan budak2 tu pula nk tema kaler oren, maka lagi susah nak cari. Maka aku bercadang membeli kemeja memandangkan aku lebih kerap memakai kemaja dari baju melayu yg mcm setahu sekali. Eh ke mmg sekali je pakai?


- Alhamdulillah -

3 comments:

Anonymous said...

ish2 sampai mcm tu. boleh plak campurkan ayat quran ngn syirik sume. mengelirukan org, especially kalo aqidah tak berakar teguh dlm diri. ish2 nauzubillah min zalik

anony lain said...

mcm pernah tengok je muke kucing tu kat mane2. nama dia pun macam kenal je kat mane2.

duit raya mana?

musaf said...

kucing dan nama begitu mmg byk. meh la raya rumah =>