.

Wednesday, June 03, 2009

Zahir's Wedding - Nikah & Hilyah

- Bismillah -


Nikah antara cousin ku, Zahir n pasangannya Hilyah d Pusat Tabung Haji JB.
Dan kenduri sebelah Hilyah di Singapore.

29/5/09
Aku, ibu dan adik bertolak ke JB. Kne speed trap T_T. Kemudian minyak nak habis terpaksa exit kat mana ntah somewhere in Johor b4 back to the PLUS highway.

Al kisah sampai jam 2230. Cousin ku si Fakhrudin keluar makan dan balik jam 2330.

Jd aku keluar berjalan2 dan shot beberapa keping gambar.Long Exposure, 1st time beb~

Lobi hotel~

30/5/09
Aku ditugaskan sebagai pengapit kepada Zahir. Dan aku rasa aku dapat terlebih berkat sampai aku pulak yg ter lebih cuak dari Zahir masa akad. haha~

Hantaran dari pihak lelaki~

Hantaran dari pihak perempuan~

Zahir & Hilyah~

Paklong aku tanye kenapa aku suke ambil gamba dari bawah??
Suke pulak aku nk ulang balik kata2, rebranca46
"I like your point of view.... "
haha~

Waktu ni da melewati jam 1500. Da sedikit penat. Balik ke hotel. Online dan tido jap~

Petang itu, jam 1800, kami berkonvoi 11 kereta keluar dinner meraikan pengantin baru. Tapi ada 3 kereta sesat termasuk emigration nk ke singapore. Jadi al kisah, 9 kereta lagi terpaksa tunggu lebih sejam di jalan di tepi selat teberau dekat dengan tambak Johor.

Permandangan tambak johor. Awesome shot!
(puji diri seniri..haha~)

Di tempat yg sama~

Kami makan di tempat ini. Cantik tempat nya. Makanan pun boleh tahan. Tapi sgt ramai org. Xtahu la biasa mcm ni ke, sbb kat blakang tu rupenyer ada aktiviti lain

Jom Heboh! Mmg heboh habis la. Bising gle~

31/5/09
jam 10 kami bertolak ke singapore. 6 kereta sahaja asalnya. Kemudian Kurang 5 sbb abg ngan kak Malini xdpt pegi sbb munief ngan fiefa demam.

Pencak ape aku pun xsure. tapi mcm smart la silat2 depan pengantin neh~

My uncle. Sgt cool dgn dslr nyer. Bile la aku nk ade dslr seniri. Haish~

Our big family yg ke Singapore. Kat kenduri ni jugak jumpe beberapa orang aunties baru belah ayah. Time ni la baru nak kenal2.

Alkisah aku balik dengan cousin ku Asyrah sampai melaka Sentral. Naik bas ke Pudu dan diambil oleh Faris. TerimaKAsih banyak untuk rumate, Asyraf n makngah.

ohh..dan tahniah buat Zahir n Hilyah. Weekend ni kenduri belah Zahir pulak~


- Alhamdulillah -

11 comments:

Nadirah Ahmad Azam said...

actually kitaorang nampak dah muka ko nervous..ha3..

mcm ko lak yg nikah..kui3..

musaf said...

ciss punye adik~

Rum8mu yg pembersih kini said...

tau xpe.... time kat maple pun nervous lagi tu.. hahaha... psl ko blanje, ak tutup mulut la.. hehehe

sy yang x bersalah. said...

die nak neves pe. die bkan de calon pon lagi.

xlaku.

xlaku.



hahahaha.

musaf said...

haha..ciss punye rumate.

eh..sape kata xde calon?? hahaha~

murniizar said...

e eh, cam kenal je zahir. jemput ke blog. misteri nih.

Nadirah Ahmad Azam said...

ader ke kata adik sendiri 'cis'

baek tul punye abg..ish9

rum8 lagi said...

ntah...kat rum8 sndiri pun kate cis... ish10

musaf said...

haha..btol la tu murni.

emmm..err.. ciss la dua2..haha~

hamba ALLAH :) said...

hahaha..x abes2 cis die..awat dok cis kt org niyh..x baek noohhh..
satnih oghang pnggel hang mr. CIS baru tawwww...

otak suci said...

ade calon ke? tolong la~

haha.

cis x sdap. kolestrol tggi. mmg sesuai da name mr.cis.