.

Tuesday, January 08, 2013

Sorry laaa lama tak update.

- Bismillah -




Nak jadi dokte, photographer, designer dan businessman yg running 4 syarikat dalam satu masa bukan senang. Jadi dunia blog terpaksa di letak ke belakang sekejap.

Ini pun dah tahan nafsu nak buat macam2 lagi. Kalau tak tatau la bagaimana.

Kalau boleh kage bushi no jutsu kan senang. 

Ada orang kata aku tak fokus. Tapi mereka silap. Aku sangat fokus dan sgt serius. Sebab itu aku boleh banyak perkara besar ini dalam satu masa. Kalau aku tak fokus dah lama tunggang terbalik. Dan nasib baik sbb ada rakan2/partners yang lain yg byk membantu terutama dalam business.

Selain itu aku da agak tinggalkan dunia design, dunia game, urghh Diablo 3 tak main lagi!!! Dan termasuk lah dunia travelling aku. Hari tu plan nak ambil lesen scuba diving. Nampak nya terpaksa tangguh dulu harapan itu. Nak panjat gunung Stong skali lagi pun terpaksa tangguh dulu. Fokus apa yg ada.

Ambil gambar pun kadang2. Mmg gatal tangan sudah nak ambil gambar. Da lama sgt tak ambil.

4 businesses?
3 darinya aku dan beberapa orang kawan adalah owner. Lebih kepada bidang construction. DUlu aku ada cerita dua darinya (walaupun baru intro, xsempat nk cite panjang lebar .___. ), iaitu QE dan BBE. Yang terbaru adalah QHM.

1. Qayz Enterprise
2. Bina Bata Enterprise
3. Qayz Holdings (M) Sdn Bhd

Yang satu lagi adalah Gold Meister Enterprise. Ini sebenarnya dari rentetan group Emas Corp yang aku da kawan2 yg berniaga emas tubuhkan. Tapi sbb maisng2 nak makin serius, jadi kami tubuhkan syarikat terus. Tetapi buat masa ini aku kurang aktif menggerakkan Emas Corp ini sbb sibuk dengan main dokte-dokte dan dgn lagi 3 syarikat.

Jika diberi kesempatan aku akan cerita satu persatu. Tapi mungkin tak detail sgt sbb aku cadang nak bukukan atau masuk paper-kan pengalaman berkecimpung dalam dunia business secara serius ini. Dan aku berani kata, sehingga saat ini aku agak bersyukur dengan pencapaian yg aku dapat sehingga ke hari ini. Dan tahun 2012 aqdalah tahun yg sgt cemerlang, kerana tahun 2012 lah, aku bukan sekadar dapat MBBS, tetapi juga tubuhkan 4 syarikat dan photography aku (yg xde syarikat) naik dgn jayanya sampai aku terpaksa tolak permintaan orang untuk mengupah aku mengambil gambar.

Rancangan Tuhan itu mmg unik. Alhamdulillah.

Oh ni belum cerita pasal nak tunang dan kawen lagi. Mak aku selalu bising2 tanye preparation aku. Tapi aku cuma jawab, "nantilahh...". Sampai mak aku risau. Sbb aku fikir, aku nak majlis yg simple je. Buat ape nak rumit sampai pening kepala. Benda yg kne buat cuma tempah kad, hantar jemputan dan buat kerduri. Tu je. Aku pernah anjur majlis yg lagi complicated dari ini. Mudah kan?

Tak ke??   .______.


- Alhamdulillah -





No comments: