.

Wednesday, September 12, 2012

Vico 2kg

- Bismillah -


Minggu lepas aku ke Carrefour Pantai Dalam di Bangsar South. Antara tujuannya ingin membeli VIco. AKu memang selalu beli Vico memandangkan harganya yang lebih murah dari Milo, tetapi rasa lebih kurang. AKu rasa Milo mahal sbb brand dia dah lama dan dah terkenal.

Dan kebiasaannya aku selalu membeli 900g punya pek. Nak dijadikan cerita aku cek harga pek 900g adalah RM14 lebih. Aku pelik juga kenapa Vico buat 900g dan bukan pek 1kg mcm Milo. Mungkin nak buat identiti sendiri.

Ok tak kesahlah yang tu. Jadi tangan teruslah ambil yg 900g. Nak beli 2kg walaupun lebih murah pergram, tp mcm tak perlulah kot byk sgt. Nak saving2 juga. Tapi tiba2 ternampak tanda harga untuk pek Vico 2kg, RM16.40!!!! Hahhhhhhh!!! Bia betul???

Tak puas hati jadi aku cek di mesin pengimbas. Memang RM16.40!!! Patut la aku mcm pelik sebab aku tgk pek 900g dan pek 450g (eh ke 400g? atau 500g?) sgt banyak lagi. Tapi pek 2kg ini tinggal 2 je. Jadi aku terus ambil dan bayar. Memang RM16.40 ._____________.

Dalam hati nak ambil je 1 lagi. Tapi fikir balik bila pulak aku nak minum byk2 sgt nih. Takpe lah jgn tamak, nnt tak habis jadi membazir pula. Inipun dah rezeki. Tapi patut la tinggal 2 pek je. Ramai yg dah perasan harga murah ini.

Betullah rezeki tuhan tu datang tak disangka-sangka.

errrr ..Betul ke rezeki?  .___.
Ke patut aku beri tahu orang Carrefour yg harga tu mungkin tersilap letak?
Mungkin dia nk letak RM36?? err tatau la.


>_<


- Alhamdulillah -

No comments: