.

Monday, January 02, 2012

Cerita photography Bulan 10, 11 dan 12, 2011 part 2

- Bismillah -

TIGA. Seminggu selepas mengambil gambar Mariam Adlina, pada hari sabtu berikutnya, aku dan Rahim ke Penang pula untuk mengambil gamabr kawan sekerja Rahim. Atikah. Aku fikir semua nya ok sahaja. Except masa aku edit gambar2 perkahwinan itu, aku kurang suka warna atau tone yg dihasilkan dalam dewan perkahwinan. Aku fikir puncanya adalah dari kombinasi warna yg kurang kene. Sbb warna tema dalah biru muda dan warna dewan adalah pink. cahaya matahari yg sedikit oren dan cahaya flash yg berwarna putih menyebabkan tone gambar menjadi pelik. Nak edit tukar tone semua gamabr adalah sgt susah dan memakan byk masa. Ape2 pun skrg semua dah siap.

EMPAT. Seminggu selepas itu lagi, yg merupakan seminggu sebelum aku ke Korea. Majlis pernikahan Kak Hani & Abg Azizi di Sungai buloh pada hari sabtu, dan Majilis resepsi nya pula pada hari Ahad. Terima Kasih buat kak Mar Sahri yg memperkenalkan kami kepada Kak Hani. Yang ini masalahnya bilamana gambar dah siap xboleh nk burn dalam dvd. Mula2 dvd burner x detect dvd. Kemudian cari burner lain masa burn asik fail je. Membazir byk jga dvd. Bila dah boleh last2, bila dah hantar, kak Hani kata ada gambar rosak tak boleh buka pula. Nak hantar pun susah, sbb waktu itu musim hujan sgt lebat. Sampai kak Hani pun risau xbg ktrg hanta dvd sbb hujan lebat sgt. Last2 kami dtg bawa external hdd untuk dicopy terus ke dalam laptop Kak Hani pada hari yg hujan rintik2. Nak tunggu tak hujan alamat tgh malam atau awal pagi lah.

Oh cerita pasal Kak Hani. AKu tak cam die masa hari nikah, hari majlis resepsi dan hari biasa masa hantar dvd. Muka die sgt lain untuk setiap hari2 itu. Mcm bila jumpa "eh ni kak Hani ke"? Dasyat sungguh kuasa make up.


- Alhamdulillah -

No comments: