.

Wednesday, January 28, 2009

An Adventure As Big As Life Itself

- Bismillah -

Malam td aku TER-download sebuah movie..

BIG FISH (2003)
An Adventure As Big As Life Itself

A very nice movie~

____________________________________________

25 Jan 2005
Ahad petang, selepas mengamas bilik, aku dan si rumate Faris keluar makan dahulu sebelum masing2 berangkat pulang ke rumah masing2. Memandangkan cuti raya cina agak panjang, kolej tidak menyediakan makanan untuk sesiapa yg ingin tinggal d kolej. Jadi sejak Sabtu, kami makan diluar sahaja. Jumaat malam sabtu, aku dan kawan2 buat BBQ pada jam 10 malam, saje2 sblm masing2 balik bercuti. Namun macam biasa, ada banyak lebih. Nasib baik bilik aku ada peti ais. Jadi Sabtu malam Ahad, kami buat BBQ lagi. Kali ini pada jam 2 pagi dan melibatkan 3 orang sahaja sebab ramai da balik.

Selepas makan, aku terus pulang ke rumah. Setibanya d rumah, aku solat asar dam ibuku terus mengajak aku ke rumah maklong Nem d Kelana Jaya untuk meeting kenduri kawin sepupuku, Zahir pada penghujung bulan 5 nnt. Akad Nikah akan dibuat d JB dan kenduri kahwin d Singapore memandangkan keluarga sebelah perempuan ada bau2 bacang d Singapore. Untuk kenduri Zahir, Taman tasik Putrajaya menjadi pilihan. Aku d tugaskan untuk menjadi pengapit sewaktu d JB n Singapore n sebagai pengutip hadiah sewaktu d putrajaya. Pengutip hadiah??

______________________________________________

26 Jan 2009
Isnin lepas, aku, adik2, abang, kakak2 dan adik beradik ipar sibuk mengemas dan mengangkat barang kembali ke rumah asal. Bermula dari satu bulan sebelum bulan puasa tahun lepas, kami sekeluarga pindah rumah ke rumah sementara, di kawasan taman perumahan yg sama. Pada ketika itu aku d Langkawi, jadi adik beradik ku yg lain yg pindah barang. Rumah akan dilakukan sedikit ubah suai, banyak sgt yg rosak, tikus pun sudah beranak-pinak.

Memandangkan sejak aku d hospital Klang aku kurang aktif, stamina aku cepat sahaja berkurangan. Jadi walaupun mengangkat barang yg aku rasa xsepatutnya aku sgt penat, aku berasa sgt penat. Pada mulanya ingin pindah semula habis, tetapi memandangkan ada beberapa bahgian rumah yang masih belum siap, jd kami sekeluarga masih tinggal d rumah sementara. Dan jumaat ini ibuku meminta aku pulang kerumah umah untuk pindah habis barang ke rumah lama semula dan memulakan kehidupan d rumah itu semula. Mungkin aku patut lebih aktif selepas ini..huu~


- Alhamdulillah -

No comments: