.

Tuesday, July 15, 2008

week no-end

Bismillah~

Last week aku ke kebun cendawan milik abang ipar aku.

Ini adalah rumah cendawan

Ini pula medium dimana cendawan itu tumbuh
Ini pula keadaan di dalam rumah cendawan. Baru 2 minggu disemai. Cendawannya belum tumbuh lagi.

Ini pula adalah beg dimana cendawan akan tunbuh darinya. Secara kasarnya aku sgt tertarik dengan perniagaan ini. Kalau aku ada masa kosong pasti aku da lama join.

Kalau dulu aku selalu berpendapat aku dilahirkan dalam keluarga pendidik memandangkan kedua ibubapa ku berkerja sebagai cikgu. Abang aku pula pensyarah d UKM dan kakak aku juga asalnya akan menjadi pensyarah di sebuah kolej swasta. Kemudian masa berlalu. Kakak aku mula membuat syarikat jual baju versi muslimah dan beberapa islamic items. Kemudian kakak iparku dengan bisnes baju kanak2 muslim dan seterusnya abg iparku dengan projek cendawannya. Kemudian ada ura2 pula nk menternak cacing la, lintah la, kolam ikan la...mcm2. Adakah aku sebenarnya dilahirkan dalam keluarga peniaga? Aku mmg sgt berminat dengan perniagaan tp tiada peluang buat masa ini. Aku juga sgt berminat dengan fizik dan matematik. Rasa sgt syg telah meninggal kn ilmu2 itu. Dan aku tak pernahpun suke medic suatu masa dahulu.
Sabtu lepas, 12 July, aku ke medical checkup d damansara. Sgt sikit volunteer aku dapat cari samapi terpaksa panggil Tariq tlg. Secara kasarnya prog adalah hari keluarga taman dengan kerjasama dari ISLMA
Ni adalah rumet aku yg sgt pasif (termasuk dlm lecture hall)...senyap sepanjang masa. Rumet sorang lg plak sgt bising denga guitarnye.

-Alhamdulillah-

No comments: