.

Friday, July 27, 2007

kesoloan~

Kisahnya bermula minggu lepas apabila aku jatuh sakit..tp sebenarnya aku xjatuhpun, terpeleot sket je kaki. Dan minggu ini hamper 70% student batch aku jatuh sakit, paling kurengpun batuk. Jumaat lepas malam tu sangat sibuk. Selepas habis orientation week dalam jam 12, kemas2 dewan past uterus ajak buddy line baru dan lama g makan. Asalnya aku poyo2 baik ar nak blanja skali sblm nk g bayar tu, bukak dompet tinggal spoh inggit jer. Baru aku ingat minggu tu aku da perabis beratus-ratus kat buku. Last2 aku blanje afif je, yg len pakai duit seniri..kui3. nasib baik la pak abu xmahal sgt.

.

Pastu kol 130 aku rushing naik bilik, kemas baju seminit pastu tros turun balik, da la bilik tingkat 4. Terus g ospital, bukan nk g wad round pn, tp saje ikut short cut nk kua kat sebelah hospital sana g kat tepi jalan besa kat sebelah highway faderal. Abg Othman da lama tunggu. Pastu g Afa’ subang. Jumpe membe2 lain, sembang jap 2 mnit pastu tros tido, kepenatan. Tp sket2 terjaga sbb kesejukan. Kol 4 bangun balik n dengan 2 innova n 1 avanza, ktrg memulakan perjalanan jalan2 buang masa. Destinasi pertama d PD. Breakfasr ngan senam pagi kat tepi pantai. Time org sume men bola aku tido bawah pokok. Demam~.

.

Dstinasi ke 2 melaka, kat tepi laut. Xtahu apa nama tempat tuh, yg aku igt laut die xde pantai sgt, sbb tu aku panggil laut. Lunch kat ctu. Senanye time tu kat ctu ade family day isma melaka. Kitorang ni saje la nyemak. Nama family day tp aku tgk bujang2 jw yg byk datang. Pastu kat cni juga la jumpe mlmh rozita ngan mlm zaidi yg da lama xjumpe. Jumpe ustaz mad pn secara x sengaja, plg best dapat blaja 1 ilmu baru dengan sedikit pengisian yg dia bagi mengenai hidup dan takdir. Takdir lawan takdir…best~ walaupun 15 minit je. Kemudian destinasi seterusnya ke skudai Johor. Dalam perjalanan byk kali la benti g tandas n makan. Sebut pasal makan nh, dlm innova yg aku naik, makanan xpenah habis. Sume orang dr subang sampai ke JB ngunyah je mulut, kalo x makan mesti tido kecuali pilot la. Macam2 la, dry g xberkhasiat mcm cikedis, jajan, asam, sampai la ke buah-buahan. Rambutan ngan pulasan siap ade seguni lg. Mase sampai johor, bleh pulak lps tol lepak jap tepi jalan habiskan seguni buah2 tu dulu.

.

Selepas lepak kat pej isma skudai, kyrg ke JB lak. Tido kat ctu. Esk pg men bola lg dan aku masih xmen. Tp time ni da sehat sket. Bleh gak aa jd camereman. Pastu dlm kol 10 camtuh bertolak ke gunung ledang, yg kaki gunung belah johor. Saje g mandi manda di air terjun. Lepas zohor baru bertolak balik. Sblm masuk highway, singgah tepi jalan melantak durian. Kemudian tiba d R&R seremban utk solat maghrib dan isya dan muhasabah. Aku sampai UM balik dalam jam 10. Kepenatan~ Esok paginya kelas jam 8pagi seperti biasa.

.
-sekian-

No comments: