.

Wednesday, December 28, 2011

Update untuk November


- Bismillah -

November adalah bulan ujian ketahanan badan untuk aku. Pada awal bulan aku suspected denggi walaupun ia turn out to be negative. Seminggu lepas itu aku demam lagi, malah lebih teruk. Teruk sehingga sentiasa baring atas katil dan just bgn untuk ke toilet dan solat. Nak ke klinik pun dah rasa tak larat. Masa mula2 demam tu nasib baik la ada Encik T yg menemani hari2 sakit ku. Jadi dia boleh keluar beli kan makanan mahupun buat kan Ruski.

Oh sebut apsal Ruski aku baru tahu Ruski agak sedap. 1st time makan masa kat korea, itu pun DIma yg bawak. Balik dari Korea aku mcm gila Ruski sekejap, makan Ruski setiap hari, sehari 2 kali selama 2 minggu. Tapi selpas itu dah muak. Tgk Ruski punye peket pun tak nak dah. Jadi aku terpaksa sorokkan supaya tak rasa muak.

Ok sambung cerita sakit, lepas Encik T balik ke MEdan, sakit aku lebih teruk. Ok bukan sbb mengada ke atau nk ke perhatian ke ok -.-   ...Tp sblm die balik, ktrg sempat singgah klinik. Khamis tu makin teruk. Jumaat tu selepas makan antibiotik, baru rasa mcm ok sikit. Tp demam dan sakit2 badan dan tak larat berlanjutan untuk 3/4 hari jugak lah. Makan pun tak lalu. Akibatnya aku yg kurus nih bertambah kurus. Jadi minggu seterusnya bila dah baik sket tu dan ada selera makan balik, aku pun makan byk2 sbb ganti makan2 masa hari sakit tu. Akibatnya mcm gemuk sikit pulak skrg .__. ..ok bersederhana adalah lebih baik.

Masa demam itu juga aku ada 2 exam menanti, end of posting O&G dan juga Paeds. O&G adalah posting lepas tapi kne ambil exam sbb aku tak ambil exam pada masa sepatutnya aku ambil exam, sbb waktu exam itu dah ke Korea. Jadi kami minta surat untuk tangguh ambil exam dgn next group. Jadi 2 exam + demam adalah kombinasi yg sgt tak menarik. Sbb pertama byk nk stadi, kedua sbb tak larat jadi stadi jd tak efficient dan tiga masa jawab exam kurang fokus sebab pening2 dan kadang2 just mmg hilang fokus. 

- Alhamdulillah -

No comments: