.

Friday, July 08, 2011

Pindah bilik

- Bismillah -


Urghh busy nye minggu nih  >_< .. maka xdapat nk update blog sgt.


ok mmg ni bukan bilik aku la kan. Tipu sgt la ni bilik aku. Sekadar gambar hiasan.


So nway dis week aku berada di bilik baru. Weekend lepas kolej aku ada buat mcm rombakan bilik. So sebahagian penghuni di minta untuk mencabut undi bilik mana yg bakal di pindahi (ok peliknye bunyi). Alkisah aku yg duduk 2nd floor kne pindah ke 1st floor. Dari bilik tengah2 bahagian belakang ke bilik paling hujung skali  paling dekat dengan pintu masuk, paling depan skali. Masuk je blok B (blok final year duduk), hahh bilik aku terus nampak belah kiri. Dan aku bg tahu aku sgt tak suke bilik baru ni.

Antara sebab2 aku xsuke adalah :

- Sbb bilik paling dekat dengan pintu, jadi org akan jerit nama aku utk tolong bukak pintu -.-' ..Sbb setiap blok, pintu blok ditutup dgn  pintu elektronik dan kalau nk bukak dari luar, kne pakai access card. Kalau dari dalam mcm ada suis kene tekan. Jadi ramai la biasa lupe bawak access card terutama kalau g breakfast/lunch/dinner atau bersukan.

- Sbb bilik paling depan, paling dekat dengan luar dan laluan org ramai, dah la laluan utama ok, maka mmg akan selalu dengar orang lalu cakap2 sembang2. Kadang2 gelak2 kuat -.-' ..sgt annoying. Dan yg lalu situ bukan student je, tp segala jenis org yg bekerja kat hospital dari doktor sampai la ke pekerja maintenance. Time pling org byk lalu ialah time masuk keje, time lunch dan time ptg2 org balik keje dan bersukan.

- SBb bilik paling depan juga dan dekat dgn lalu org ramai, maka kalau aku nk pasang lagu kuat2 atau tgk movie sume mcm sgt segan. Kalau petang ok lah.Kalau malam nnt bising sgt ke sampai org lain dgr tak pun pak guard ke. Mcm takde privacy sgt rasa. Kalau nk bergayut lagi la susa haih. Segan la org dengar aku gayut ngan mak hikhik. ok sgt -.-'

- Jauh dari toilet dan tempat nak basuh2. Aku suke amik makanan dari DM dan makan kat bilik biasa, sambil tgk2 masterchef atau dirty jobs etc. So kalau boleh nk la dekat dgn tempat nk basuh2 kn. 

- Jauh dari tempat sidai baju. Kalau bilik dulu sebelah bilik je. Senang sgt.

Haih.

Ada org kata mengeluh ni tiup ape neraka. betul ke??



Ok la tgk pada positive site pulak. 

- Paling dekat dgn pintu masuk, jadi senang nk g bilik. Tayah naik tangga penat2.Nak keluar pun senang.

- Dekat dgn tempat baca paper. Keluar bilik, 5 langkah da sampai. Tambah beberapa langkah sket sampai kedai runcit.

- Bilik dulu agak panas, terutama pagi2 sbb menghadap matahari naik. Tp kali ni tak jadi boleh tidur lena hingga ke tengah hari tampa gangguan. Eh ke ni sepatutnya negative site >_<


Ok tu je stop complaint. Skrg ni student2 lain pulak kne pindah. Die mcm buat sikit2 la pindah supaya tak kelang kabut. Oh aku penah tanya org ofis knp kne pindah, die kata sbb masuk sem baru jd kne bilik baru -.- .. sgt menyusahkan. Ktrg bukan ikut sem pun blaja. Takde cuti pun sejak tahu lepas. Straight je sampai tahun depan. Haih~


- Alhamdulillah -

No comments: