.

Monday, June 01, 2009

Hari Guru

- Bismillah -

Jumaat, 29 May 2009
1515, ibuku baru pulang dari sekolah. Aku ketika itu sedang sibuk melayan Britains Got Talent dari YouTube, sambil2 berperang dalam MafiaWars. Ibu mebuka pintu depan rumah, diletakan beg2 nya. Kemudian dia kembali ke kereta dan keluarkan barang lagi, dan lagi, dan lagi. Aku pelik kenapa begitu byk barang. Kotak2 hadiah kelihatan begitu banyak. Rupanya di sekolah ibuku tadi ada sambutan hari guru. Sebagai anak yang anak yang baik, aku membuka semua hadiah2 tu tanpa di suruh (haha~). Mana rasa menarik aku ambil, mana yg sedap aku makan.

Tiba2 mataku tertangkap satu kotak kecil yg begitu buruk, kemudian dipenuhi lubang2. Aku mengambil dan menggoncang. Ada objek pejal tetapi lembut di dalam. Tanpa ragu aku pun bukak.

Memandangkan ibuku adalah guru disiplin di sekolah, hadiah sebegini boleh di agak. Nasib baik aku yg cool dan sentiasa tenang ini yg bukak, kalo ibu yg bukak mahu melompat dia. haha. Tapi hampeh punye katak! Dia lompat atas laptop kesayangan ku!! Ciss kat katak! Tanpa ragu aku terus membaling katak itu keluar rumah.

Teringat ketika aku menjadi cikgu di sekolah yg sama hampir 4 tahun lepas. Ketika itu ibu masih d sekolah lain. Biasalah cikgu lelaki, muda dan hensem pulak tuh, mmg byk la peminat. Cikgu kne tackle ngan student? haish budak2 zaman sekarang. Masa hari guru, yg best nye aku yg baru kerja 2 bulan dapat lagi banyak hadiah dari cikgu disiplin yg da keje lbh kurang 12 tahun. Terasa sungguh dia. Haha. Dan biasalah, perempuan lah yg banyak bagi.

Entry akan datang .... Zahir's Wedding~


- Alhamdulillh -

6 comments:

noorhafni said...

teringat kat citer ali setan,haha

H said...

Haha, tak sempat nak tengok katak tu.

bibot said...

"..Biasalah cikgu lelaki, muda dan hensem pulak tuh, mmg byk la peminat..."


kesian diorg. diorg rabon ke?


hahahaha

musaf said...

dengki aa bibot. itu kn hakikat, teima je dengan hati yg terbuka. haish

hamba ALLAH :) said...

haha..dpt katak??waa..mmg s'org plajar yg prihatin..2 mesti die tau yg ank cekgu die ske maen katak..

bibot said...

perasan kian terserlah